تحریم پشت تحریم; تاکتیک های انحرافی دشمنان علیه ایران/ چرا کانادا درباره گورهای دسته جمعی شفاف سازی نمی کند؟


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907570

ادامه سلسله تحریم های کانادا به بهانه ناآرامی در ایران و نقض سیستماتیک حقوق بشر پایانی ندارد و این کشور روز گذشته چهارمین مجموعه تحریم ها را علیه ایران تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه کانادا وی در ادامه حمایت خود از برخی ناآرامی‌های اخیر در ایران، دیروز تحریم‌های جدیدی را تصویب کرد که شامل نام 4 نفر از جمله حسین رحیمی، احمد فاضلیان، اسدالله جعفری و سید مرتضی موسوی و دو نهاد از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز آموزشی جامعة المصطفی العالمیه قابل مشاهده است.

می توان گفت، پس از ایالات متحده، هیچ کشور دیگری مانند کانادا دیدگاه های ضد ایرانی متمرکز بر حقوق بشر نداشته است. این کشور در یک ماه گذشته تحریم های بسیاری را علیه مقامات و نهادهای ایران اعمال کرده است و این چهارمین مجموعه تحریم های کانادا علیه ایران در یک ماه گذشته از آغاز اعتراضات در این کشور است.

دولت کانادا پیشتر در چهارم اکتبر اعلام کرده بود که ده ها فرد و موسسه ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم ها قرار داده است. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز گذشته در یک بیانیه مداخله جویانه گفت: به زنان ایرانی معترض و کسانی که از شما حمایت می کنند، می گویم با شما هستیم.

این کشور روز پانزدهم مهرماه اعلام کرد که 50 درصد از اعضای ارشد، افسران و افسران ارشد سپاه که حدود 10 هزار نفر را شامل می شود، اجازه سفر به کانادا را ندارند.

به دنبال این تحریم ها، این کشور در 21 مارس مجددا تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران و 16 نفر دیگر که عمدتاً از مقامات سابق جمهوری اسلامی بودند، به دلیل ادعای “نقض سیستماتیک حقوق بشر” و همچنین “اقداماتی که امنیت منطقه را تهدید می کند” توسط کانادا تحریم شد. .

دیروز، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای جدید با بیان اینکه همزمان با اعمال تحریم های جدید علیه ایران، گفت: کانادا به حمایت از مردم ایران و آرزوی جسورانه آنها برای آینده ای بهتر ادامه می دهد.

در همین رابطه عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی بیان کرد: غربی ها به ویژه آمریکا 40 سال است که به بهانه های مختلف کشور را تحت فشار قرار داده اند و با تمرکز بر مشکلات داخلی ایران، شدیدترین تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند که ناقض تحریم های مردمی است. حقوق.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این تحریم ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جنون تحریم های دولت آمریکا وایرال شد و به سرعت به دوستانش سرایت کرد! استفاده از زور و تحریم برای خاموش کردن صدای دیگران توسط کشوری که ادعاهای حقوق بشری آن گوش جهانیان را کر کرده است چندان تعجب آور نیست. کانادا به رفتار آپارتاید عادت کرده است! گورهای دسته جمعی فرزندان بومی این سرزمین سندی بر این امر است!

به گزارش دانا؛ آمریکا و کشورهای اروپایی دست بردار نیستند و قصد دارند با تحریک افکار عمومی و ایجاد بی نظمی و آشوب در ایران از اهرم فشار برای خود استفاده کنند تا بتوانند در مذاکرات وین دست برتر را داشته باشند. در واقع اغتشاشات اخیر ابزار جریانات ضدانقلاب است تا روند مذاکرات را تحت الشعاع قرار داده و از آن تحریم کنند.

در همین حال، استفاده ابزاری کانادا از حقوق بشر کاملاً مشهود است زیرا جهان هنوز داستان غم انگیز جدایی اجباری بیش از 150000 کودک بومی از خانواده هایشان و رسوایی گورهای دسته جمعی صدها نفر از این کودکان در حیاط “مدارس شبانه روزی” را می شنود. “حدود یک سال پیش. آنها کانادا را فراموش نکرده اند!

در متن این بیانیه که روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه منتشر شد، آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و بر اساس اجرای قانون مبارزه با نقض حقوق بشر. و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه» مصوب 22 در مرداد ماه 1395، افراد و مؤسسات زیر به استناد مواد 4 و 5 قانون فوق الذکر و به دلیل انجام فعالیت های علیه حقوق بشر دستگیر شدند. مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و بی نظمی در ایران، تحریک و ترویج اقدامات تروریستی، مخالفت با تلاش ها و فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و ​​در نهایت افزایش فشار بر ایران ملت ایران که مصداق تروریسم اقتصادی است در معرض تحریم است.

دیدگاهتان را بنویسید