استعفای دسته جمعی کارکنان و مدیران فدراسیون ورزش های همگانی


ساعت: 11:59
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895280

اعضای اجرایی فدراسیون ورزش های همگانی در اعتراض به آخرین تصمیمات وزارت ورزش و جوانان از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، وزارت ورزش و جوانان در اقدامی بر خلاف دستورالعمل این وزارتخانه، انجمن تربیت بدنی را تفکیک و به فدراسیون تبدیل کرد و علی رغم مقاومت کارشناسان و مسئولان. از ورزش های عمومی، 26 انجمن، کمیسیون و سایر گروه ها را از این فدراسیون جدا کرد.

اقدام مغرضانه وزارت ورزش و جوانان در خصوص فدراسیون ورزش های همگانی ختم نشد و سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی این وزارتخانه با تمدید ماموریت افشین ملای مخالفت کرد. رئیس فدراسیون در نامه ای.

پس از این اقدامات اعضای اجرایی فدراسیون ورزش های همگانی از جمله محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون، ایمان متکیان نزاد نایب رئیس مردان، نسیم بن یعقوب ثانی نایب رئیس بانوان، ناهیده جباری رئیس آکادمی، علیرضا مهدوی رئیس سازمان سرگرمی و ورزشهای رقابتی و نیما حسن زاده رئیس سازمان توسعه.فعالیت بدنی در اعتراض به این تصمیمات از مسئولیت خود استعفا دادند. در متن استعفای مدیران اجرایی این فدراسیون آمده است:

بسم رب الحسین اشفاء صدر الحسین بعل الزور الحجه.

پروردگار مشرق و مغرب، معبودی جز او نیست، پس او را نگهبان خود بگیر و بر آنچه می گویند شکیبا باش و جایگاهی زیبا برایشان بگذار.

سلام و درود بر خانواده بزرگ ورزش

توفیق خدمت به مردم ایران در فدراسیون ورزش های همگانی یکی از موهبت های خداوند به این مردم است و همواره خداوند را به خاطر این رحمت شاکریم.

مسیری که فدراسیون ورزش های همگانی در دو سال اخیر به ریاست دکتر افشین ملایی طی کرده است بی شک گامی بلند در سلامت کشور است و راهبرد ورزش سلامت محور را با رفع موانع، عدالت خواهی و مقاومت اقتصادی در کشور اجرا کرده است. خدمت به مردم .

اما معتقدیم اقدامات اخیر حاکی از تفکیک حوزه های سلامت محور از فدراسیون و ایجاد فدراسیون تربیت بدنی است که بر خلاف اظهارات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اینکه «حق آزمون و خطا نداریم» این موضوع را نشان می دهد. ما در توالی اشتباه این ساختار دهی در دهه های اخیر قرار گرفته ایم.

ما خود را سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی ایران می دانیم و برای تحقق آرمان های ملی ورزش همگانی تلاش زیادی کرده ایم. اکنون برای ورزش همگانی در کشور؛ با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش همگانی و تصمیم جدید مبنی بر خاتمه حضور رئیس فدراسیون ورزش های همگانی مبنی بر ادامه کار زودتر از موعد مقرر، اقداماتی دور از اهداف و اعتقادات دفتر ما انجام شده است. رای گیری نمایندگان مردم در مجلس منتخب حق مردم است، ما مجبوریم در راه عدالت و شفافیت برای قانون و حقوق ورزشی ملت از موضع خود کناره گیری کنیم. انشاالله عاقبت همه ما خوشبخت باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید