خروج دولت از مالکیت باشگاه ها به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می کند/ نیاز به جایگزینی مدیران ناکارآمد در ورزش داریم


ساعت: 10:41
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919287

دبیر هیأت ورزشی حوزه علمیه در میزگرد فردا در قم:

دبیر مدیریت ورزش حوزه علمیه با اشاره به اینکه مجلس باید توجه ویژه ای به بودجه ورزش کشور داشته باشد، گفت: خروج دولت از مالکیت باشگاه به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خجت الاسلام مهدی پناهی در میزگرد اهمیت ورزش همگانی و ضرورت توسعه آن در کشور که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات قوانین ما یک ضعف برنامه است که باید برطرف شود. گاهی اوقات در قوانین مشکل بودجه وجود دارد که نیاز به بازنگری دارد. امروز ورزش و ورزش همگانی با تزریق این چهره ها نمی تواند نقش خوبی در جامعه و دولت داشته باشد.
وی گفت: وقتی بودجه فدراسیونی به نام ورزش همگانی حدود 10 میلیارد در سال است چگونه می تواند ورزش همگانی را برای 80 میلیون نفر در کشور توسعه دهد؟ در حالی که همه وزارتخانه ها و بودجه ها توسعه ورزش همگانی را توصیه کرده اند. اما زمانی که دولت صاحب باشگاه هایی در کشور است و باید بودجه خود را صرف برخی باشگاه های خاص کند، این مشکل باعث می شود که بسیاری از بودجه هایی که می توان به ورزش همگانی اختصاص داد، از سوی وزارت ورزش صرف مسابقات قهرمانی و حرفه ای شود. این برای هر ورزشی جدی است.

خروج دولت از مالکیت باشگاه ها به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک خواهد کرد
پناهی تصریح کرد: خروج دولت از مالکیت باشگاه کمک زیادی به توسعه و رونق ورزش همگانی در کشور می کند. البته ما معتقدیم ورزش همگانی باید با بودجه مستقل به یک سازمان ورزش همگانی تبدیل شود.

مدیران ناکارآمد در ورزش باید جایگزین شوند
مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه تصریح کرد: گاهی ضعف ورزش همگانی، ضعف اجرا به دلیل افراد ناکارآمد و طرح ها و فضاهای آرمان گرایانه است که باید در اصلاح این ساختارها و تغییر مدیران ناکارآمد که دغدغه ورزش همگانی را ندارند، تلاش کرد. کشور امروز..
وی افزود: انجمن ورزش طلاب در حوزه های علمیه راه اندازی شد. هدف از تأسیس این جامعه تقویت ورزش برای همگان در حوزه علمیه است. امروز جشنواره ورزشی حوزه های علمیه کشور با نظم و قوت خاصی در میادین مشترک در حوزه های علمیه کشور آغاز شد و انشاالله در دهه فجر جشنواره ملی ورزش خواهیم داشت. در حال حاضر همایش عابر پیاده در سطح استانی کشور برگزار می شود.

ایجاد 500 مرکز ورزش همگانی در حوزه های علمیه
پناهی خاطرنشان کرد: 500 مدرسه علمیه برادرانه در کشور تحت عنوان حوزه های علمیه برادرانه داریم که با توجه و همکاری فدراسیون ورزش های همگانی ساخته شده است، همه این 500 مدرسه به پایگاه های مشترک ورزشی تبدیل شده اند، مربی دارند و در کنار هم هستند. تعامل هیئت ورزشی اصلی سعی می کنیم تمرینات روزانه را در مدارس و حوزه های علمیه برگزار کنیم.
وی ادامه داد: شعبه تبلیغی را راه اندازی کردیم که یکی از فعالیت های خوب آن برگزاری دوره های آموزشی مربی فرهنگی و ورزشی برای طلاب حوزه علمیه است که تاکنون 100 نفر از آنها فارغ التحصیل شده اند. به این بحث در ورزش کشور کمک کنید.

برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان فرهنگی ورزشی
دبیر مدیریت ورزش حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت مبلغین گفت: انجمن ورزش طلاب و همچنین معاونت فرهنگی کمیته پارالمپیک دوره های آموزشی مربیان فرهنگی و ورزشی را آغاز کرده اند.
وی افزود: در این دوره برای دانشجویان ورزشکار که در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجوی ورزشکار داریم، افرادی که مایل به ثبت نام هستند به عنوان مربی فرهنگی و ورزشی انتخاب و آموزش می بینند، با این سیاست که بتوانیم از این افراد روی نیمکت استفاده کنیم. تیم های ورزشی به عنوان مربی از نظر فرهنگی در کنار کادر فنی مربیان تیم باشید.

مجلس باید به بودجه ورزش کشور توجه ویژه داشته باشد
پناهی درباره نقش نمایندگان مردم در خصوص بودجه ورزش تاکید کرد: توصیه ما به مجلس توجه جدی به مواد قانونی است که می تواند به ورزش کشور کمک کند.
وی ادامه داد: امروز ماده 27 مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی که یکی از بندهای قانون ششم توسعه است به جامعه ورزش کشور کمک کرده است. اما وقتی به کف زمین نگاه می کنیم، باز هم با مشکلات زیادی روبرو هستیم.
مدیر حوزه سلامت و امداد گفت: امروز در بحث فرهنگی ورزش و توسعه ورزش همگانی با کمبود جدی منابع مواجه هستیم.

به شورای ورزش به عنوان یک مجموعه چند سازمانی نگاه کنید
وی بیان کرد: شورای ورزش را یک مجموعه چند بخشی ببینند نه اینکه آنها را یک گروه بخشی ببینند. نمایندگان باید این اضطراری را که امروز در جامعه ورزش وجود دارد درک کنند و بدانند که وضعیت ورزش در کشور خوب نیست و باید به ورزش کمک کنند و آن را مقطعی ببینند و به ورزش توجه جدی داشته باشند زیرا ورزش می تواند خیلی ها را به هم پیوند دهد. گره های جامعه و بسیاری برای رفع آسیب ها و مشکلات کشور.

امروز جامعه ورزش ما سپاسگزار است
پناهی یادآور شد: امروز جامعه ورزش ما غمگین است زیرا عدالت واقعی در توزیع اعتبارات ورزشی رعایت نمی شود. امروز پیشکسوتان ما نگران و شاکی هستند چرا که انتظار دارند نمایندگان مجلس از آنها حمایت کنند تا در صورت وجود صندوقی به نام صندوق امداد جانبازان ورزش در این کشور مشکلات معیشتی آنها را حل کنند. امروزه بسیاری از مربیان و ورزشکاران ما که در مسیر ورزش حرفه ای و قهرمانی قرار می گیرند، مشکل معیشتی دارند.
وی تاکید کرد: مردم ما بسیار خوب و شایسته خدمت هستند و هر کدام از ما باید تلاش کنیم مشکلات این افراد را به حداقل برسانیم. امروز اگر با عملکرد خود امید مردم خود را در کشور حفظ کنیم، هیچ رسانه و نیرویی از بیرون نمی تواند بر ملت ما مسلط شود و حتی ذهنیت ملت را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تغییر دهد. امروز ماموریت ما این است که در هر حوزه ای که خدمت می کنیم برای جلب رضایت مردم تلاش کنیم.
دبیر مدیریت ورزش حوزه علمیه ادامه داد: ورزش و توان هنری ما جوانان و سرمایه های این کشور هستند.

کشور نیازمند توسعه ورزش همگانی است
وی افزود: همچنین تاکید می کنیم که همه باید در ورزش همگانی کمک کنند زیرا جامعه ما به شدت به ورزش همگانی نیاز دارد و ورزش همگانی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و نشاط و دوستی های پایدار و آسیب های زیادی را که در خانه وجود دارد از این طریق ایجاد کند. توسعه ورزش همگانی از دست رفته است، همچنین باید به برنامه های ورزشی خانوادگی که می تواند در تحکیم روابط خانوادگی تاثیرگذار باشد، توجه ویژه داشته باشیم.

حسین حیدری
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید