روسیه جهان را در معرض خطر گرسنگی قرار می دهد

وی افزود: انتخاب سیاسی آگاهانه روسیه برای صادرات غلات و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای اخاذی علیه هر کسی که با تجاوز روسیه در اوکراین مخالفت می کند.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه دریای سیاه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است و مانع از عرضه غلات و کود از اوکراین و اعمال سهمیه و مالیات بر صادرات غلات شده است.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه صادرات هیچ گونه کالای کشاورزی و اخذ هزینه برای این گونه صادرات روسیه را ممنوع نمی کند، مشروط بر اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی تحریم شده در آن دخالت نداشته باشند.

روسیه و اوکراین بزرگترین تامین کنندگان غلات، کود، دام و دانه های روغنی در جهان هستند و بسته شدن بنادر اوکراین در کنار تحریم های غرب علیه روسیه در پی عملیات ویژه روسیه، مانع از دسترسی کشورهای فقیر به این محصولات شده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا پیشتر در نشنال اینترست نوشت: تحریم های غرب به عامل مهمی در بحران غذایی تبدیل شده است، اما غرب تصمیم گرفته است تنها روسیه را مقصر افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی بداند. آنتونوف همچنین از تمرکز غرب بر انرژی های تجدیدپذیر به عنوان یکی دیگر از عوامل بحران یاد کرد.

او گفت: «از سرزنش روسیه برای همه مشکلات دست بردارید. ما آماده همکاری برای بهبود وضعیت در همه کشورهای جهان هستیم. ما آماده ایم صادرات مستمر غلات از بنادر تحت کنترل خود را تسهیل کنیم. فرصت های زیادی برای استفاده از کریدورهای حمل و نقل از طریق لهستان، رومانی و بلاروس وجود دارد. تنها چیزی که نیاز است لغو تحریم کود بلاروس است. “

دیدگاهتان را بنویسید