عدم آموزش مناسب در روابط زناشویی کل خانواده را در معرض خطر قرار می دهد


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900416

یک رفتارشناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: ناتوانی های جنسی و عدم آموزش صحیح روابط زناشویی می تواند خانواده را به خطر بیندازد.

مجید ابهری، آسیب شناس و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با بیان اینکه متأسفانه از هر سه ازدواج یکی به طلاق ختم می شود، گفت: طلاق به معنای قطع عمدی و اختیاری پیوند عاطفی زن و شوهر است که در آن زن و مرد هر دو دچار آسیب های روحی و روانی می شوند. شاید یکی کمتر آسیب ببیند و دیگری از نظر عاطفی بیشتر.

بسیاری از جدایی ها بر اساس تصمیمات ناگهانی انجام می شود

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه مراجعه به مشاور به یک محصول فانتزی و تشریفاتی تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از جدایی ها بر اساس قضاوت های زودهنگام و عصبانیت انجام می شود، بنابراین در دو مرحله زن و شوهر باید به مشاوران متخصص مراجعه کنند و اولین قدم این است که قبل از ازدواج و در دوران خواستگاری که زن و شوهر باید با آزمایش های مختلف مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گیرند. مرحله دوم زمانی است که اختلاف و درخواست جدایی وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یک مشاور باید شرایط واقعی زن و شوهر را درک کند، گفت: مشاور باید متاهل، صاحب فرزند و همچنین در امر مشاوره مجرب باشد.

این کارشناس و محقق خاطرنشان کرد: تفاوت سلیقه، پایبندی به تشریفات و زندگی فانتزی باعث می شود زن و شوهر نتوانند ترس خود را درک کنند، بنابراین برای ریشه یابی مشکل و رفع آن باید به مشاوره مراجعه کرد.

ابهری با تاکید بر اینکه بیش از 65 درصد اختلافات زناشویی بر اساس مشکلات جنسی و روابط زناشویی به وجود می آید، افزود: ناتوانی های جنسی و عدم آموزش صحیح روابط زناشویی می تواند خانواده را به خطر بیندازد و موجب اختلاف شود، اما متأسفانه زنان در این میان، شوهر نیز در این میان است. بیان نشده مشکل اصلی او مبتنی بر برخی باورهای غلط است و دلایل نادرست و بیهوده ای ارائه می کنند.

بیشتر طلاق ها در سه سال اول زندگی اتفاق می افتد

این آسیب شناسی و جامعه شناس با اشاره به اینکه عمده طلاق ها در سه سال اول زندگی اتفاق می افتد، گفت: جوانان در سال های اولیه زندگی حوصله آشنایی درست با یکدیگر را ندارند و این امر باعث می شود زمین ها و سکوها اختلافات و طغیان آنها باعث شد که ناهماهنگی داشته باشند. در واقع مدت کوتاه آشنایی قبل از ازدواج و همچنین عدم تحمل مشکلات عامل اختلاف و طلاق است.

این استاد دانشگاه در ادامه طلاق را به عنوان یک تروما باعث شکنندگی، اضطراب و افسردگی در زنان و مردان عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی تصور می کنند که در طلاق فقط زنان آسیب می بینند در حالی که مردان نیز از نظر روحی، رفتاری و رفتاری عصبی می شوند. و گاهی به سمت اعتیاد کشیده می شوند.

چشم و چشم دلیل اصلی تفاوت هستند

وی با تاکید بر اینکه رقابت مستقیم و برخی رقابت های غیرمنطقی و ناعادلانه از عوامل اصلی اختلاف علاوه بر مشکلات در روابط زناشویی است، گفت: گرانی، کمبود مسکن و تورم نیز منجر به درگیری های ملتهب می شود و زندگی را به مرحله طلاق می رساند. موضوع فرزندآوری و مدیریت تربیت فرزندان نیز یکی از تفاوت های اصلی است.

این آسیب شناس و جامعه شناس رفتاری در پایان خاطرنشان کرد: در انعقاد ازدواج باید به همه موارد توجه شود و به جای توجه به معیارهای بیرونی، معیارهای منطقی و معیارهای فکری در نظر گرفته شود، زیرا عدم وجود مناسب انتخاب ازدواج تنها باعث شکست نمی شود و شکست دو نفر باعث ناامیدی و سرخوردگی نسل های بعدی نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید