زوجین برای تحکیم بنیان خانواده باید تأثیرات مشاوره قبل از ازدواج و زناشویی را جدی بگیرند.

ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796059

شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: زوجین برای تحکیم بنیان خانواده باید اثرات مشاوره قبل و حین ازدواج را جدی بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مسعود الشریعه مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد شب گذشته در مراسم افتتاحیه دوره ملی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده به همت استان یزد به مدت دو روز اظهار داشت: خرسندیم. اینکه میزبان این دوره کشوری هستیم و گامی در جهت افزایش دانش، بررسی تکنیک های جدید، آموزش روش های نوین در حوزه روانشناسی در حال برداشته شدن است و این نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد نقش مشاور در این زمینه ازدواج است.

وی افزود: در بحث ازدواج و خانواده شاهد تحولات سریع اجتماعی، ورود تکنولوژی به زندگی مردم، ورود آداب و رسوم نوظهور در بحث ازدواج، بحث انتظارات زوجین، عدم مهارت های ارتباطی و یا متقابل هستیم. مهارت‌ها، درک و سایر مشکلات و تعارض‌ها، خانواده‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند و مشاوره قبل و حین ازدواج می‌تواند به زوج‌ها و خانواده‌هایشان در تقویت زندگی و حل مشکلات کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بسیاری از زوج های جوان در چند سال اول زندگی مشترک به دلیل نداشتن مهارت های ارتباطی عاطفی و کلامی دچار مشکلات متعدد زناشویی می شوند که باعث می شود به جای استفاده از مسن تر از مشاور استفاده کنند. نظریه باروری در مورد تقویت بنیان ازدواج است.

شریعتی با اشاره به اینکه استان یزد در سال گذشته رتبه دوم کشوری را در زمینه رشد ازدواج کسب کرده است، گفت: با تلاش ما مراکز مشاوره استان یزد رشد چشمگیری داشته و در سال گذشته نزدیک به 200 سمینار مشاوره در استان برگزار شد. بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید