رونالدو: می خواستم از تیم ملی خداحافظی کنم

پس از شایعات فراوان، بالاخره کریستیانو رونالدو به تیم ملی پرتغال دعوت شد تا مشخص شود که روبرتو مارتینز، سرمربی جدید پرتغال همچنان بر روی فوق ستاره تیمش حساب می کند. رونالدو ماه ها پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته و پس از یک کابوس در جام جهانی و فسخ قراردادش با یونایتد، حالا ثبات مورد نیاز خود را در نصر پیدا کرده است.

تیم ملی پرتغال فردا شب در چارچوب رقابت های مقدماتی یورو 2024 به مصاف لیختن اشتاین می رود که رونالدو در نشست خبری این دیدار شرکت کرد. او درباره وضعیت فعلی خود گفت: «به‌عنوان یک فرد فکر می‌کنم اکنون کامل‌تر شده‌ام و از زاویه دیگری به مسائل نگاه می‌کنم. چیزهای جدیدی یاد گرفتم و خوشحالم که به تیم ملی برگشتم و مربی روی من حساب می کند. هنوز هم می توانم به تیم ملی کمک کنم و البته اعتراف می کنم که به خداحافظی فکر کردم اما بعد از مشورت با خانواده به این نتیجه رسیدم که وقت خداحافظی از تیم ملی نیست.»

رونالدو ادامه داد: نمی دانم در جام جهانی بعدی خواهم بود یا نه و در سن من باید سال به سال بروید. من دیگر نمی توانم اهداف بلندمدت تعیین کنم. در حال حاضر، من به حال فکر می کنم، نه به آینده. هدف من کمک به تیم ملی و حفظ آمادگی است. البته باید دید نظر سرمربی تیم چه خواهد بود. من همیشه آماده کمک به جوانان هستم و این در ذات من است. حالا من مسن ترین بازیکن تیم هستم و آماده کمک به نسل جوان هستم.

رونالدو 196 بازی ملی دارد و فردا می تواند به رکورد 197 بازی ملی برسد. “بهبود رکورد همیشه به من انگیزه بیشتری می دهد.”

فرصت نیمکت نشینی: «من مشکلی با این موضوع ندارم و باید ببینیم مربی چه تصمیمی می گیرد.» هر چه تصمیم بگیرد، قبول می کنم. من حاضرم در هر شرایطی به تیم کمک کنم. چه در زمین چه روی نیمکت.”

او همچنین در مورد جدایی خود از منچستریونایتد گفت: “بعضی وقت ها باید چیزهایی را پشت سر بگذارید تا بفهمید چه کسی پشت شماست. من مشکلی ندارم بگم روزهای سختی را پشت سر گذاشتم، اما در زندگی زمانی برای پشیمانی نیست.
زندگی ادامه دارد، چه خوب کار کنی یا نه. بخشی از تربیت من بود. وقتی در بالای قله هستیم، نمی‌توانیم آنچه را که در زیر می‌گذرد ببینیم. من اکنون آمادگی بیشتری دارم و چیز مهمی یاد گرفته ام زیرا هرگز مانند چند ماه گذشته چیزی را پشت سر نگذاشته ام. من الان آدم بهتری هستم.”

دیدگاهتان را بنویسید