روند اجرای ارزشیابی معلمان از فردا رسما آغاز می شود/اطمینان از یادگیری کاملاً حضوری در مدارس از ابتدای مهر


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890384

سلمان محمدی گفت: از فردا بیست و ششم مردادماه مراحل اجرایی رتبه بندی معلمان رسما آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سلمان محمدی در نشست خبری امروز با تاکید بر بازگشایی مدارس به صورت کاملاً حضوری اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در سال تحصیلی جدید 370 هزار دانش آموز در مدارس استان کرمانشاه حضور یابند.

وی افزود: اکنون بزرگترین پروژه در دست آموزش و پرورش پروژه مهر است که بر اساس آن مسائل مربوط به آماده سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه ها بررسی می شود.

محمدی با بیان اینکه اپیدمی کرونا در سه سال گذشته حوزه آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: با وجود اینکه در این سه سال روند آموزش تعطیل نشد، اما آموزش به صورت حضوری انجام شد که پس از دوران کرونا تلاش می کنیم. بیایید سال تحصیلی را با صدای بلند شروع کنیم.

وی گفت: کرونا جایگاه معلمان را ارتقا داده و ثابت کرده است که هیچ فناوری نمی تواند جایگزین معلم شود و معلم نقشی بی بدیل در فرآیند یادگیری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: روز چهاردهم فرودین امسال با بازگشایی مدارس به صورت حضوری روح تازه ای در بدنه مدارس دمیده شد. بر این اساس سعی می کنیم از اول مهرماه به صورت شخصی مدارس را بازگشایی کنیم، کلاسی بدون معلم نخواهد بود، همه نیروها سازماندهی می شوند و مدرسه بدون تجهیزات نمی ماند.

محمدی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان تا پایان مرداد ماه انجام می شود، خاطرنشان کرد: بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت دانش آموزان است، بنابراین والدین باید دانش آموزان را در نزدیک ترین مدرسه ثبت نام کنند که دارای مشکلات ترافیکی و دان است. ارائه خدمات را برآورده نمی کند.

وی گفت: موضوع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را با شورای آموزش و پرورش مطرح کرده ایم تا هیچ دانش آموزی از چرخه یادگیری خارج نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریور ماه خبر داد.


dbbf1dcb 4def 4420 80cc da7e7ae6ceb2 خبر خاکستری

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغال 26 هزار معلم در 3 هزار و 800 مدرسه و وجود 28 هزار و 500 معلم بازنشسته، امیدواریم امسال شاهد مشارکت موثر همکاران آموزشی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تربیت انقلابی دانش آموزان افزود: دانش آموزان مانند پرندگانی هستند که برای رسیدن به عزت نیاز به هر دو بال والدین و معلمان مدرسه دارند و این دو بال باید در کنار هم قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با یادآوری رتبه اول محمد بهرامی در کنکور سراسری علوم انسانی، گفت: امسال 230 رتبه زیر 1000 توسط دانش آموزان کرمانشاهی در کنکور سراسری کسب شد و تلاش داریم با برنامه ریزی بهتر، تا در سال های آینده موفقیت های بیشتری کسب کنید..

محمدی با اشاره به تهیه دستورالعمل اجرای ارزشیابی معلمان تصریح کرد: فرآیند اجرای ارزشیابی معلمان از فردا بیست و ششم مردادماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه معلمانی که از 31 شهریور 1400 بازنشسته شده اند نیز مشمول طرح ارزشیابی معلمان می شوند، افزود: همچنین در تلاش هستیم تا قبل از صدور احکام مذکور مبالغ را به حساب معلمان واریز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: کمیته ایمنی و بهداشت فضاهای فیزیکی را با مسئولیت معاونت تربیت بدنی آماده می کند.

محمدی اذعان داشت: الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان در زمان ثبت نام وجود ندارد، البته همه باید مصوبات ستاد برای مقابله با کرونا را رعایت کنند.

وی گفت: 90 درصد دو نوبت واکسن کرونا در بین مربیان و 95 درصد دوز اول و دوم در بین دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله تزریق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تعامل والدین با معلمان مدارس به معنای دریافت وجه نیست، زیرا طبق قانون شهریه در مدارس دولتی رایگان است هرچند در قانون شورای آموزش و پرورش آمده است که اولیا می توانند داوطلبانه در دریافت وجه مشارکت کنند. پرداخت نباید اجباری باشد.

محمدی با بیان اینکه مدارس استثنایی قوانین خاص خود را دارند، خاطرنشان کرد: 50 درصد مدارس روستایی و همچنین مدارس حاشیه شهر پولی دریافت نمی کنند.

وی افزود: در برخی استان ها خدمات کادر آموزشی به جای پیمانکاری خریداری شده است که در استان کرمانشاه وجود ندارد.


اجرای طرح تثبیت و تعمیق آموزش و پرورش در ۶۸۱ مدرسه استان کرمانشاه

محمدی از اجرای طرح تثبیت و تعمیق آموزش در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان کرمانشاه به صورت رایگان خبر داد و گفت: این طرح در 681 مدرسه استان اجرا شده است که بیش از 19 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی و در آن بیش از 21 هزار دانش آموز از دبیرستان های اول و دوم شرکت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح برای هر دانش آموز، معلم، افزود: همچنین بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، 50 درصد دانش آموزان باید به سمت رشته های فنی و حرفه ای، کار و دانش هدایت شوند که در پایان این برنامه به طور متوسط ​​برای کل کشور است که این درصد 35 درصد و در استان کرمانشاه 29 درصد بوده است.


اختصاص 100 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.


92 درصد دانش آموزان استان کرمانشاه برای دریافت کتاب ثبت نام کرده اند

محمدی تصریح کرد: از مجموع 306 هزار و 177 دانش آموزی که برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند، 282 هزار و 522 نفر معادل 92 درصد دانش آموزان نیز برای دریافت کتاب ثبت نام کرده اند و 23 هزار و 655 دانش آموز باقی مانده همچنان ثبت نام کرده اند. مدارس در کتاب های دریافت ثبت نام نکرده اند.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندان ها برای کمک به دانش آموزان فرزندان زندانیان و خانواده های نیازمند خبر داد و افزود: با جمع آوری کمک ها هزینه های تامین لوازم التحریر، پوشاک و تحصیل این دانش آموزان پرداخت می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده 35 هزار دانش آموز پایه اولی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند و تاکنون شاهد ارزشیابی 33 هزار و 132 دانش آموز پایه اول بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های پیش دبستانی و مهدکودک زیر نظر آموزش و پرورش است، گفت: اکنون به جای نام مهدکودک و پیش دبستانی از نام مهدکودک استفاده می شود و در این مراکز آموزش برای سه نفر اول به خانواده ها ارائه می شود. سال و برای سه سال دوم در دستور کار تامین آموزش برای خانواده ها و کودکان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سرانه ورزش در استان کرمانشاه 36 صد متر مربع است که این میزان در سالن های ورزشی روباز 1200 و در فضای سرپوشیده 2400 است. .


اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه

محمدی از اجرای طرح شهید سلیمانی با اولویت ساخت فضاهای ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: 70 درصد دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناهنجاری های جسمی ناشی از کم تحرکی دارند، احداث سالن های ورزشی، چمن مصنوعی و زمین های ساحلی برای مدارس دخترانه. در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می کنیم سرانه ورزشی در استان 40 درصد افزایش یابد.

وی از آغاز عملیات احداث 27 چمن مصنوعی، هفت سالن ورزشی و سه زمین بازی ساحلی خبر داد و افزود: تعدادی از این اشیا در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در فصل تابستان از فضاهای داخل و خارج مدرسه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده می شود و ظرفیت حیاط مدارس و مراکز ورزشی در اختیار دانش آموزان است.

محمدی با بیان اینکه 578 مرکز اوقات فراغت در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: 90 هزار دانش آموز در این مراکز حضور داشتند.

وی افزود: تا شهریور ماه سال گذشته 96 درصد گروه سنی 10 تا 49 سال در استان کرمانشاه باسواد بودند و 25 هزار نفر نیز بی سواد کامل بودند که از این تعداد 8 هزار نفر اولیای دانش آموزان شاغل به تحصیل در همان مدارس بودند. تشویق به باسواد بودن


اجرای 38 طرح آموزشی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی جدید 38 باب مدرسه در قالب 142 کلاس درس توسط اداره کل نوسازی تحویل داده می شود.

محمدی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها برای حضور دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم در دانشگاه ها خبر داد و این امر را دلیلی برای افزایش انگیزه تحصیل در آنها دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید