روند بازار طلا و سکه در سال آینده صعودی است


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816393

محمدولی گفت: روند بازار طلا و سکه در سال آینده سیر صعودی دارد و طی چند ماه گذشته این روند را داشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبادله محمدولی به سفیرافلاک گفت: پس از حوادث اوکراین و روسیه، قیمت هر اونس طلا به شدت به 2070 تا 2080 دلار افزایش یافت، در حالی که قیمت هر گرم طلای 18 عیار در کشور به 1.3 میلیون رسید. هزاران حجم افزایش یافت اما پس از مدتی این افزایش قیمت ها فروکش کرد و روند کاهش یافت.

وی افزود: این روند در اونس جهانی به 1915 دلار و در بازار داخلی قیمت هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 210 تا 20 هزار تن کاهش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران با اشاره به اینکه مردم تمایل بیشتری به خرید سکه و طلای مذاب دارند و افراد کمتری برای خرید طلا و جواهر مراجعه می کنند، گفت: با فرا رسیدن شب عید مردم بیشتر پول خود را به طلا تبدیل می کنند و به سمت طلا می روند. ایجاد ارزش افزوده از طریق آن؛ امیدواریم افراد بیشتری وارد بازار طلا و جواهر شوند.

وی افزود: در این چند روز بازار شلوغی دارد. در چند روز اخیر بر اساس اخبار سیاسی به ویژه اخبار مربوط به مذاکرات وین، بازار تقریباً آرامی را شاهد بودیم که این نیز یک روند طبیعی است.

محمدولی گفت: از سوی دیگر در 10 تا 15 روز گذشته خریدار به امید کاهش قیمت خریدی انجام نمی دهد و فروشندگان نیز به امید افزایش قیمت ها تمایلی به فروش ندارند، بنابراین بازار می رود. از طریق یک فرآیند آرام و طبیعی؛ این روند پس از عید نیز طبیعی است چرا که ممکن است عرضه و تقاضا در بازار وجود نداشته باشد، بنابراین این روند فعلی احتمالا تداوم یافته و گاهی کاهشی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران با اشاره به اینکه بازار آرام و نامحدودی را شاهد هستیم، گفت: مذاکرات وین برای جهت گیری و حرکت بازار طلا و سکه بسیار مهم است، روند بازار طلا و سکه در سال آینده با شیب رو به بالا حرکت می کنیم. «این روند نرم است و ما در چند ماه گذشته این روند را دنبال کرده ایم.

وی گفت: بازار طلا بازار خوبی برای آینده است و ثباتی که قطعا در سال 1401 شاهد آن بوده ایم، امیدواریم سال آینده سال بهتری برای مردم سال 1400 باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید