روند تعطیلی رستوران ها ادامه دارد/ کاهش 20 درصدی تقاضا نسبت به سال گذشته

روند تعطیلی رستوران ها ادامه دارد/ کاهش 20 درصدی تقاضا نسبت به سال گذشته

روز جدید : تکثیر اومیکرون و افزایش قیمت ها منجر به کاهش 20 درصدی تقاضای رستوران ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است و قیمت کالاها در یک لحظه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه رستوران داران گفت: ازدیاد اومیکرون و افزایش قیمت ها باعث کاهش 20 درصدی تقاضا برای رستوران ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

سیدعلی عسگر میرابراهیمی درباره آخرین وضعیت رستوران داری به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: مواد اولیه مانند برنج و گوشت هر روز گران می شود. وضعیت برای رستوران ها خوب نیست و تقاضا برای مجوز کم است.

وی افزود: تکثیر اومیکرون و افزایش قیمت باعث کاهش 20 درصدی تقاضا برای رستوران ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است، قیمت کالاها برای لحظه ای افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه رستوران داران گفت: کسانی که واحد صنفی خود را دارند کج کار می کنند اما رستوران دارانی که واحد صنفی خود را استخدام کرده اند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در ماه گذشته چندین موسسه تعطیل شده و روند تعطیلی موسسات به دلیل مشکلات مالی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حقوق کارکنان، آب، برق، گاز، مالیات و از همه مهمتر مواد اولیه باعث افزایش قیمت غذای رستوران شده است. غذای رستوران ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 تا 25 درصد افزایش داشته است.

میرابراهیمی همچنین تصریح کرد: شرایط اصلا برای رستوران ها مناسب نیست، همکاران ما تحت فشار هستند اما باید مخالفت کنند و به راه خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید