کاهش 17 درصدی آب سدها نسبت به سال گذشته

کاهش 17 درصدی آب سدها نسبت به سال گذشته

روز جدید : آمارهای سرویس اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد که با گذشت 171 روز از سال آبی تا 21 اسفند (سال آبی 1401-1400)، حجم کل ذخایر آبی مخازن کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و اطلاعات آب کشور گفت: مدت مشابه سال آبی گذشته وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از بارش ها که در ارتفاعات به صورت برف بود، پس از آب شدن برف در ماه های آینده باعث افزایش رطوبت هوا خواهد شد.

مدیرکل سرویس اطلاعات و داده های آب کشور افزود: ضریب اشغال سد زاینده رود در استان اصفهان، سد تهران، مخزن دریاچه ارومیه و سد خوزستان در شرایط فعلی به ترتیب حدود 18 درصد و 18 درصد است. به نزولات جوی مناسب برای جنوب کشور امسال سدهای هرمزگان تقریباً در وضعیت کامل قرار دارند.

کاسم زاده خاطرنشان کرد: رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش های مختلف تا تامین مناسب مخازن سدها ضروری است.

روز گذشته علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از تصویب تغییر در تعرفه آب سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه برای مشترکانی که بیش از مدل های تعیین شده مصرف می کنند، تعرفه آب افزایش می یابد.

وی ادامه داد: مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف تجویز شده مشمول هرگونه افزایش خواهند بود.

وزیر نیرو تغییر تعرفه ها را گامی در جهت بهبود رفتار مشترکان و رعایت الگوی مصرف دانست و گفت: تعرفه های جدید از سال آینده معرفی می شود.

محرابیان افزود: بر اساس قانون بودجه دولت 1400 آیین نامه ارائه شده که دولت بررسی کرده و این آیین نامه در جلسه قبلی شورای دولت به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از مشترکین تقاضا داریم الگوهای مصرف را رعایت کرده و مصرف فراتر از استاندارد را کاهش دهند.

وزیر نیرو گفت: معدود مشترکانی که بیش از حد مصرف دارند باید توجه بیشتری داشته باشند زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه می شود و بیشتر آبی که در شبکه های شهری توزیع می شود بالاترین استاندارد است. . “

دیدگاهتان را بنویسید