روند واکسیناسیون در کوم افزایش یابد/ کمبود سونوگرافی زنانه در کوم برطرف می شود


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837012

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوم به تزریق 6 هزار دوز واکسن سرخک در کوم اشاره کرد و گفت: روند واکسیناسیون کوم مناسب نیست و باید جلسات ترغیب برای پیشگیری از واکسیناسیون افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی مصری امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته سلامت در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی کوم اظهار داشت: خبرنگاران سفیران سلامت هستند و این موضوع در دوران تاجگذاری ثابت شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در اولین روز از هفته سلامت گفت: در اولین روز از این هفته با حضور در گلزار شهدا با ارج نهادن به سلامتی شهدا، تجدید بیعت با پاسداشت شهدای مدافع حرم کردیم و حافظ حرم.» مناطق کوم زنگ سلامت را به صدا درآوردند و امشب در یک نشست خبری در شبکه استان حضور خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوم گفت: دولت سیزدهم در حوزه سلامت، عدالت و تعالی سلامت محور اصلی فعالیت خود و ترویج عدالت در تخصیص منابع، تامین و دسترسی به خدمات، افزایش رضایتمندی است. و پاسخگویی به نیازهای جامعه یکی از اهداف ویژه این دولت است.

وی اخلاق حرفه ای را یکی از عوامل موثر در بهبود وضعیت سلامت دانست و افزود: انعطاف ناپذیری کادر درمانی و حتی مراجعان دشمن سلامت انسان ها محسوب می شود و باید اخلاق حرفه ای را در کارکنان خود توسعه دهیم و فرهنگ سلامت را در مردم ترویج دهیم و این امر باعث ارتقای سطح سلامت جامعه می شود.

مصری گفت: یکی از چالش های پیش روی بشریت دسترسی به انرژی های پاک است که کشورها در معاهدات ملی و بین المللی به آن توجه زیادی دارند. رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از افزایش آلاینده ها به عنوان یکی از عوامل موثر در نظام سلامت کشور را وظیفه خود می دانیم و پیگیری انرژی های پاک در حوزه بهداشت و درمان را دنبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه سلامت نیازمند همکاری با نهادهای مختلف هستیم چرا که سلامت جسمی و روحی افراد به سلامت روحی و روانی آنها بستگی دارد و باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوم ادامه داد: بستر مناسبی در آموزش و پرورش و مدارس برای ارائه آموزش های بهداشتی وجود دارد و در طرح سفیران سلامت به دانش آموزان توجه ویژه ای شده است.

وی گفت: اهتمام وزارت بهداشت به حوزه سلامت خانواده و جمعیت به خوبی نمایان است چرا که خانواده رکن مهم و تاثیرگذار در نظام سلامت است و برنامه های کلان خانواده باید تدوین شود.

مصری بیان کرد: توجه به جوان بودن جمعیت که یکی از ابعاد توسعه پایدار در هر کشوری محسوب می شود، متاسفانه در سال های اخیر مغفول مانده است و باید با ایجاد جوانی گامی ویژه در جهت بهبود این شرایط برداریم. پایگاه جوانان در استان کوم.”

وی افزود: اکنون با حمایت همه نهادها و مردم عزیز توانسته ایم از 6 قله اسکله 19 عبور کرده و تعداد فوتی ها را تکی کنیم که این دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران است. “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوم با اشاره به پروژه در دست ساخت دانشگاه علوم پزشکی کوم، گفت: در حال حاضر بیمارستان خاتم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا سال 1402 تکمیل شود و بیمارستان نور. تا نیمه اول سال 1402 تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: با تکمیل این دو بیمارستان، سرانه تخت های بیمارستانی در کوم از 1.7 به 2.7 و تعداد تخت های بیمارستانی کوم از 258 تخت به 4500 تخت افزایش می یابد.

مصری گفت: این بیماری یک تهدید جدی است و تاکنون دو مورد مثبت شناسایی شده و گروه های پرخطر شناسایی و واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: تاکنون 6 هزار دوز واکسن سرخک در استان تزریق شده است و توصیه می کنیم افراد مبتلا به بیماری های اساسی علیه واکسن سرخک واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: برای جلوگیری از واکسیناسیون جلسات ترغیب باید تشدید شود.




نرخ پایین مرگ و میر در میان افرادی که واکسن کرون دریافت کرده اند
همچنین در این دیدار احمد حرمتی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به لزوم انجام واکسیناسیون گفت: بین 2 تا 4 درصد بیماران عروق کرونر جان خود را از دست می دهند اما ممکن است مرگ و میر در بین کسانی که واکسینه شده اند نباشد. 2 در هزار باشد.”

وی افزود: در کوم کمبود متخصص قلب نداریم و این متخصصان به اندازه کافی وجود دارد؛ در اورژانس دستیار متخصص قلب بیمار را ویزیت می کند و در صورت نیاز پزشک متخصص بر بالین بیمار حاضر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید