رویکرد دولت در سال آینده تمرکز بر حمایت از واحدهای تولیدی است

ساعت: 23:37
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789826

سخنگوی دولت با اشاره به پیشنهاد وزیر اقتصاد برای معافیت 5 درصدی مالیاتی واحدهای تولیدی، گفت: رویکرد دولت در سال آینده تمرکز بر حمایت از واحدهای تولیدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صداوسیما علی بهادری جهرمی، وی گفت: هیئت دولت در دو جلسه فوق العاده صبح یکشنبه و بعدازظهر یکشنبه نظرات وزرای محترم و بخشهای مختلف دولت را بررسی کرد.

وی گفت: روز گذشته در هیأت دولت بندهای هنجاری و تبصره های سازمان برنامه – بودجه کشور را با توجه به اینکه اکثر متون تصویب شده بود بررسی کردیم و برخی از متون برای بررسی بیشتر به کارگروه های مربوطه ارائه شد.

سخنگوی دولت افزود: امروز بیشتر وقت به بررسی پیشنهادات جدید دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف برای انجام تعهدات قانونی خود اختصاص داشت.

بهادری جهرمی گفت: به احتمال زیاد جلسه بودجه ادامه دارد و جلسات دیگری برای بررسی عناصر حذف شده از قانون بودجه سال گذشته و همچنین پیشنهادات تکمیلی جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز به پیشنهاد وزیر اقتصاد که در جلسه مطرح و تصویب شد، مقرر شد برای حمایت از این واحدهای تولیدی 5 درصد معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود.

سخنگوی دولت گفت: پیش از این نیز مصوبه ای مشابه برای جبران افت کسب و کار در دوران تاج گذاری برای بنگاه های کوچک و اصناف داشتیم. این حمایت و معافیت می تواند با سایر معافیت ها و معافیت های مالیاتی برای شرکت های تولیدی ترکیب شود. رویکرد دولت برای سال آینده تمرکز بر حمایت از تولید و تجارت است.

بهادری جهرمی ادامه داد: محور جلسات دولت کنترل هر چه بیشتر هزینه های جاری دولت است. اولویت با تسویه بدهی های گذشته و دولت به ویژه به صندوق های بازنشستگی، جامعه ایثارگران و امثال آن است و در عوض کنترل مخارج جاری تا حد امکان برای کنترل تورم در طول زمان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید