رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی، ارتباط با همسایگان با محوریت اقتصاد است.


ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810601

قنادباشی گفت: راهبرد دولت سیزدهم این است که با همه کشورهای دنیا ارتباط داشته باشیم و جهت گیری اصلی ما در این زمینه اقتصادی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قندباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: متأسفانه در دولت قبل وزارت امور خارجه استراتژی خاصی برای برقراری روابط و گسترش روابط با همسایگان نداشت.

وی افزود: اما راهبرد دولت سیزدهم این است که با همه کشورهای دنیا ارتباط داشته باشیم و جهت گیری اصلی ما در این زمینه اقتصادی باشد البته اولویت دولت برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و آیت الله رضی است. سفر ایسی به قطر می تواند تحلیلی از ایسی باشد.

این کارشناس غرب آسیا گفت: ما با 15 کشور همسایه هستیم که با 6 کشور با آنها رابطه زمینی داریم و بقیه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که از نظر آبی با آنها همسایه هستیم.

قنادباشی خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی که قطر دارد نشان از اهمیت سفر آیت الله رئیسی به این کشور دارد. در واقع سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر یکی از اولین گام ها برای استفاده کامل از ظرفیت خلیج فارس است.

وی تاکید کرد: قطر کشوری کم جمعیت با درآمدهای قابل توجه نفت و گاز است و این کشور ظرفیت قابل توجهی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در ایران دارد.

این کارشناس روابط بین الملل گفت: قطر می تواند صادرات خدمات مهندسی ما را بپذیرد و بسیاری از مهندسان و فارغ التحصیلان ما که توانایی لازم برای کسب درآمد ارزی را دارند می توانند با سفر به قطر و کار در آنجا درآمد ارزی برای کشور ایجاد کنند. گفت.

قنادباشی افزود: از سوی دیگر قطر یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس است و دشمن بسیار تلاش می کند تا اعضای شش گانه این شورا را علیه ایران جهت دهد، بنابراین روابط ما با هر یک از این اعضا می تواند مانع باشد. برای رسیدن به این هدف دشمنان».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید