رژیم صهیونیستی تمام قطعنامه های سازمان ملل را به صورت نمایشی زیر پا گذاشت


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906858

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نیویورک تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تمام قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه های شورای امنیت را آشکارا نادیده گرفته و زیر پا گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: امروز مردم فلسطین برای توقف متجاوز و پایان اشغالگری نیازمند حمایت موثر و اقدام قاطع شورای امنیت این سازمان هستند و تنها ابراز همدردی با مردم فلسطین کافی نیست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص وضعیت خاورمیانه با تاکید بر مسئله فلسطین سخنرانی می کرد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران موظف است از حقوق قانونی مردم حمایت کند. فلسطین در راستای مقابله با ظلم و تجاوزات این رژیم آپارتاید (صهیونیستی) می داند و معتقد است که این امر در راستای حق تعیین سرنوشت است و تاکید می کند که این امر از سیاست های اصلی ایران تا پایان این دوره خواهد بود. اشتغال.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: شرایط در سرزمین های اشغالی فلسطین بدتر شده و گزارش سازمان ملل نشان می دهد که سال 2022 مرگبارترین سال برای مردم فلسطین از سال 2006 بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همچنان بر اعمال آپارتاید خود از جمله توسعه طلبی، سرکوب، نقض سیستماتیک حقوق بشر فلسطینیان از طریق کشتار مردم بیگناه اعم از زنان و کودکان، سرقت و تخریب اموال مردم فلسطین و اخراج اجباری آنها پافشاری می کند. آنها از خانه هایشان

سفیر و نماینده دائم ایران خاطرنشان کرد: غزه امروز به بزرگترین زندان جهان تبدیل شده است و دیگر صدای مردم مظلوم غزه شنیده نمی شود و بسیاری از مردم از جمله زنان و کودکان با محرومیت شدید و محرومیت مواجه هستند. نقض حقوق اساسی این جنایت علیه بشریت، نقض کلیه قوانین و مقررات بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

وی افزود: 74 سال است که این گونه جنایات وحشیانه علیه ملت فلسطین به طور مستمر انجام می شود و اشغالگری به پایان نرسیده است، در حالی که رژیم اشغالگر و رژیم آپارتاید هیچ مجازاتی نداشته اند. امروز مردم فلسطین برای توقف متجاوز و پایان اشغالگری نیازمند حمایت مؤثر و اقدام قاطع شورای امنیت این سازمان هستند و تنها ابراز همدردی با مردم فلسطین کافی نیست.

امیر سعید ایروانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با صراحت تمام قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه های شورای امنیت را نادیده گرفته و زیر پا گذاشته است.

وی افزود: با توجه به سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد، تمامی قطعنامه های این سازمان از چندین دهه قبل تنها روی کاغذ باقی مانده است و این در حالی است که شاهد تداوم جنایات وحشیانه این رژیم منفور علیه فلسطینیان هستیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: رژیم صهیونیستی. این سازمان به دلیل حمایت مستمر و چک سفید امضا شده توسط یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در برابر جامعه بین المللی پاسخگو نیست.

وی به اجرای قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه هایی که خواستار پایان دادن به اشغال، توسعه شهرک ها یا محاصره غزه هستند، توجه کرد.

سفیر و نماینده کشورمان افزود: ما معتقدیم که در صورت پایان اشغالگری و حمایت از حقوق مسلم ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و در نتیجه تحقق حاکمیت فلسطینیان در سراسر کشور، مناقشه در فلسطین قابل حل است. سرزمین فلسطین و این حاکمیت به طور کامل شناسایی شود. وی افزود تا زمانی که انفعال شورای امنیت یک گزینه باشد. مواضع کنونی این شورا تنها موجب تشویق و تشویق رژیم صهیونیستی و موجب تداوم اشغالگری و جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین می شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مشروع فلسطین در مقابله با ظلم و تجاوزات این رژیم آپارتاید (صهیونیستی) را وظیفه خود می داند و این امر را در راستای حق تعیین سرنوشت می داند و تاکید می کند که این یکی از سیاست های اصلی ایران تا پایان اشغال است.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: نمایندگان رژیم صهیونیستی با استفاده از فضای کنونی شورای امنیت و طرح سوالات واهی، دروغگویی و ادعای مستمر کشورهای منطقه و فراتر از آن تلاش کردند ایران را به اقدامات خصمانه و فعالیت های مخرب متهم کنند. .

وی افزود: ایران همه این اتهامات را رد می کند. همچنین بر همگان روشن است که این گونه اتهامات بی اساس به منظور منحرف کردن توجهات از دستور کار این نشست که در مورد جنایات رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین و نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بشر است، مطرح می شود. در اراضی اشغالی فلسطین

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: نماینده این رژیم شورشی پا را فراتر از این دیدار گذاشت و آشکارا یکی از اعضای سازمان ملل را به استفاده از زور منطقه‌ای و بین‌المللی تهدید به محکومیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید