رژیم لاغری برای پیشگیری از دیابت

رژیم لاغری برای پیشگیری از دیابت

رژیم روزه داری به دلیل فهرستی از مزایای بالقوه سلامتی، از کاهش وزن تا افزایش طول عمر، بسیار محبوب است.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که این رژیم می تواند برای جلوگیری از دیابت نوع 2 در افراد پرخطر، رژیم های کم کالری را شکست دهد.

افرادی که سه روز در هفته فقط بین 12 ظهر تا 8 بعدازظهر غذا می‌خوردند و چهار روز دیگر به طور معمول غذا می‌خوردند، حداقل به مدت شش ماه بهبود بیشتری در متابولیسم قند خون داشتند. جالب است بدانید که هر دو گروه در طول دوره مطالعه با سرعت یکسان وزن کم کردند.

شیائو تونگ تئونگ، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آدلاید استرالیا، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که زمان‌بندی وعده‌های غذایی و توصیه‌های روزه‌داری، مزایای سلامتی یک رژیم غذایی با کالری محدود را، مستقل از کاهش وزن، افزایش می‌دهد، و این ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد. “

برای این مطالعه، محققان یک رژیم غذایی روزه متناوب با محدودیت زمانی را با یک رژیم غذایی کم کالری در بیش از 200 نفر مقایسه کردند تا ببینند کدامیک تأثیر بیشتری در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دارد.

شرکت کنندگان اجازه داشتند پس از شش ماه برنامه حفظ وزن خود را تغییر دهند یا به رژیم اصلی خود ادامه دهند. افراد بیشتری در رژیم غذایی کم کالری ماندند. فواید قند خون ابتدا در گروه ناشتا پس از 18 ماه از بین رفت.

تئونگ خاطرنشان کرد که همه نمی توانند یا نباید روزه متناوب را امتحان کنند.

تئونگ گفت: «رژیم روزه برای زنان باردار، افراد مبتلا به اختلالات خوردن یا دیابت و افرادی که از داروهای کاهش دهنده گلوکز استفاده می کنند، توصیه نمی شود.

افراد مبتلا به هر نوع بیماری زمینه ای باید قبل از شروع رژیم غذایی ناشتا با پزشک خود مشورت کنند.

محبوب‌ترین شکل روزه‌داری با زمان محدود شامل غذا خوردن بین ساعت 12:00 تا 8:00 شب است، به این معنی که فرد از ساعت 20:00 شب تا ساعت 12:00 صبح روز بعد چیزی نمی‌خورد. البته نوشیدن آب در این ایام نزدیک به روزه داری مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید