رکابی به اشتباه سهوی خود اعتراف کرد/ پیشنهاد پناهندگی را نپذیرفت


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904678

وزیر ورزش و جوانان گفت: الناز رقابی پیشنهادهایی برای پناهندگی داشت که نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم هفته تربیت بدنی اظهار داشت: فلسفه هفته تربیت بدنی این است که یک سال برنامه ورزشی داریم و وزارت ورزش و جوانان نیز تلاش می کند مردم را جذب کند. در ورزش البته تعریف ورزش سکوی قهرمانی نیست، بلکه ورزش مردم هم مهم است. ما وزارت ورزش برای همه افراد جامعه هستیم و همه اقشار در برنامه ما جای دارند و از طریق اداره کل ورزش استان ها خواسته های مردم را دنبال می کنیم. در قسمت قهرمانی برنامه هایی برای ورزش دانش آموزی، ورزش دانش آموزی، ورزش کارگری، ورزش نظامی و … داریم. هدف ما نظارت و حمایت از برنامه برای همه مردم است و رسیدن به آنچه شایسته مردم در ورزش است را وظیفه خود می دانیم.

وی در ادامه گفت: آن که بدبین است و به چیزی شک می کند برای اظهار نظر به هر دری می زند، الگوبرداری از وظایف شهداست و ما باید از آنها پیروی کنیم. در راستای تبیین جهاد باید مرام و مسلک شهدای ورزش را برای نسل جدید تبیین کرد. اگر این کار دقیق انجام شود، هر وجدان بیدار به واقعیت زندگی شهدا و هدف آنها پی خواهد برد. تبیین جهاد یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولان است و دولت سیزدهم بر آن تاکید ویژه دارد. برخی از افراد در بیداری دچار کم خوابی می شوند و این قول معروف علامه طباطبایی است. امیدوارم هیچ وقت به این رویا نیفتیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص دیدار با الناز رکابی نیز گفت: ورزشکار ما در مسابقات برون مرزی دچار افت شد اما اشتباه ناخواسته خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من توضیح داد و از کاری که کرده بود پشیمان شد. او حتی گفت شرمنده مردم ایران است. خود رکابی درخواست این ملاقات را کرد و به همراه خانواده به وزارت آمد. او اعلام کرد که بخاطر استرس فراموش کرده است که حجاب خود را داشته باشد. او از مشکلات آموزشی گفت و اینکه 32 سال سن دارد و هنوز بیمه و شغلی ندارد، اما می گوید ایران را دوست دارد. باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحاتش خوشحال شدم. رکابی یک ورزشکار ایرانی است و پس از آن عده ای از ایرانیان خارج از کشور برای پناهندگی با این ورزشکار تماس گرفتند اما او درخواست آنها را رد کرد و گفت که ایران را دوست دارد.

دیدگاهتان را بنویسید