ادعای خاورمیانه: آمریکا پیشنهاد متوسط ​​ایران برای احیای برجام را نپذیرفت

ادعای خاورمیانه: آمریکا پیشنهاد متوسط ​​ایران برای احیای برجام را نپذیرفت

روز جدید : به گزارش میدل ایست آی، آمریکایی ها پیشنهاد حذف حاتم الانبیاء و چند نهاد دیگر از فهرست تحریم ها را نپذیرفته اند.

وب سایت میدل ایست آی در گزارشی اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد جدید ایران را به عنوان راه وسط برای نجات و احیای برجام رد کرده است.

به گزارش میدل ایست آی: آمریکا هنوز به پیشنهاد جدید ایران برای لغو تحریم ها علیه بخش اقتصادی سپاه پاسداران پاسخی نداده است.

منابعی به میدل ایست آی گفتند که تهران از شرط خود مبنی بر حذف سپاه پاسداران از لیست گروه های تروریستی واشنگتن در ازای لغو تحریم ها برای پایان دادن به بن بست در مذاکرات احیای برجام صرف نظر کرده است.

در این گزارش آمده است: اگرچه احتمال احیای برجام کم به نظر می رسد، اما یک منبع به میدل ایست آی گفت که ایران در پیشنهادی جدید از درخواست خود برای حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی آمریکا صرف نظر کرد و در عوض خواستار لغو تحریم ها شد. توسط آمریکا علیه ستاد حاتم الانبیاء و چندین نهاد دیگر انجام شد.

منبع دیگری به رسانه ها گفت که ایالات متحده هنوز به پیشنهاد راه حل «متوسط» پاسخ نداده است.

با این حال به گزارش خاورمیانه: اظهارات مقامات آمریکایی نشان می دهد که آمریکا با پیشنهاد جدید ایران موافق نیست. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه چهارشنبه گذشته گفت: تهران باید تصمیم بگیرد که مسائل خارج از برجام را کنار بگذارد.

وی گفت: «ما معتقدیم که اگر ایران این تصمیم سیاسی را اتخاذ کند، در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که می‌توانیم به سرعت به تعهد متقابل خود به برجام بازگردیم».

تجمع بزرگ برای خواندن سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی تهران/ خبرگزاری فرانسه

میدل ایست آی گزارش داد: واشنگتن تاکید کرده است که اگر تهران می خواهد از آمریکا امتیاز بگیرد، باید امتیازاتی خارج از برجام را نیز ارائه دهد، مانند توافقی که کارکنان نباید یکدیگر را هدف قرار دهند.

در همین حال، یک منبع به میدل ایست آی تایید کرد که چنین توافقی روی میز است و ایران و آمریکا در حال بررسی توافقی هستند که در ازای حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا به سراغ یکدیگر نروند.

این منبع افزود، با این حال، ایالات متحده از ایران می خواهد که این توافق را علنی کند، زیرا دو کشور “به یکدیگر اعتماد ندارند”. اما ایران پس از شنیدن اصرار آمریکا از توافق قبلی خود خارج شد.

یک تحلیلگر سیاسی ایرانی که نخواسته است، گفت: برای دولت محافظه کار ابراهیم رئیسی بسیار پرهزینه بود که اعلام کند با دولت فعلی آمریکا به توافق رسیده است که ترور سردار (شهید سلیمانی) توسط مقامات سابق آمریکایی را تلافی نکند. خاورمیانه.

این در تضاد با وعده قبلی آنها برای تعقیب تروران سردار (شهید) قاسم سلیمانی است.

ترامپ در سال 2020 دستور ترور سردار (شهید) سلیمانی، فرمانده کل سپاه را صادر کرد که در 3 ژانویه 2020 در جریان سفر رسمی به عراق در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید.

پس از اختلاف نظر بر سر بیانیه عمومی مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی را هدف قرار نداده اند، ایران و ایالات متحده هفته ها منتظر شنیدن امتیازات احتمالی طرف مقابل بودند، اما این اتفاق نیفتاد.

حتی در ماه می، اتحادیه اروپا نماینده ای به ایران فرستاد، اما باز هم هیچ انعطافی از طرف دو طرف وجود نداشت. در آن زمان، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا، پیام آمریکا را به تهران منتقل کرده بود که واشنگتن نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست تروریست‌ها به عنوان بخشی از توافق برای احیای آن حذف کند، اما آماده انجام این کار است. . با ایران در آینده

در 8 ژوئن، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران، بدون اشاره به اینکه تهران پیشنهاد جدیدی را به میز مذاکره ارائه کرده است، اعلام کرد. وی همچنین هشدار داد که اگر آمریکا و سه کشور اروپایی (فرانسه، بریتانیا و آلمان) قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب کنند، تهران واکنش تندی نشان خواهد داد.

با این حال، آمریکا قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب کرد.

این تحلیلگر سیاسی به خاورمیانه گفت: به نظر می رسد آمریکا با زمان بازی می کند زیرا می داند که ایران مشکلات اقتصادی دارد. عقب نشینی ایران از تمایل خود برای حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا برای ایران بسیار دشوار خواهد بود. . آهسته حرکت کنید، زیرا این امر به ریاست جمهوری و پایگاه آن آسیب جدی خواهد زد.»

وی افزود: فشارهای مردمی بر رئیس جمهور تشدید شده و بسیاری در شبکه های اجتماعی و رسانه ها انگشت اتهام را به سمت وی ​​و علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده وی به دلیل عدم مهارت در مذاکره نشانه رفته اند.

این تحلیلگر به میدل ایست آی گفت: به همین دلیل در شرایط سختی قرار گرفته اند، اگر از خواسته های خود صرف نظر کنند با خشم تندروها مواجه می شوند و اگر برجام را احیا نکنند مردم از آنها روی گردان خواهند شد. بلند شد. “

دیدگاهتان را بنویسید