رکود بزرگ در پرسپولیس؟ تصمیم جنجالی یحیی و دارویش

رکود بزرگ در پرسپولیس؟  تصمیم جنجالی یحیی و دارویش

پرسپولیس بعد از پنج سال قهرمانی، بالاخره جام را در این فصل از دست داد و بدتر از همه آن را به حریف سنتی خود استقلال داد. هواداران از این بابت ناراحت هستند و از هم اکنون انتظار تجهیز تیم برای فصل آینده و بازگشت جام را دارند اما به نظر می رسد این پروژه چندان راحت نیست. پرسپولیس امسال مشکلات فنی زیادی داشت. شاید اگر سپاهان فرصت طلب تر بود، تراکتور قدرت گذشته را داشت یا مثل فصول گذشته تیم های خوش ساختی مثل نفت تهران، پدیده و ذوب آهن میهمان ناخوانده نیمه بالای جدول بودند، شاید جایگاه فعلی سرخپوشان نبود. حاصل شود. الهلال در ابتدای فصل به طرز وحشیانه ای واقعیت فنی این تیم را به نمایش گذاشت.

از جمله کاستی های سرخپوشان در این سال بیشتر بحث سرسام آور بودن خط دفاعی بود. مطالب آنقدر تکراری است که نیازی به بازگویی نیست و افزایش چشمگیر تعداد گله ها همه چیز را به خوبی نشان می دهد. این در حالی است که پرسپولیس در خط حمله چندان خوب نیست و مهاجمان این تیم فصل پر رونقی را سپری نکردند. پرسپولیس که از لیگ های پانزدهم تا نوزدهم همیشه در کورس کفش طلا حضور داشت امسال برای دومین فصل متوالی از این رقابت ها کنار رفت. هشدار کامل افت تیم در فاز هجومی. بسیاری از گل های این تیم در سال جاری توسط هافبک ها یا مدافعان به ثمر رسیده است که روندی بحث برانگیز است. ضمن اینکه شرایط به گونه ای است که شاید فصل آینده این مشکل حل نشود. این خبر در حال حاضر چندان امیدوارکننده نیست.

علیپور پرید
شاید در ماه های اخیر بسیاری از هواداران پرسپولیس تصور می کردند بازگشت علی علیپور به این تیم قطعی است. علیپور در ماریتیمو پرتغال فراز و نشیب هایی را تجربه کرد. او از روی نیمکت شروع کرد، به ترکیب اصلی رسید و گلزنی کرد و اخیرا به نیمکت بازگشت. ماهیت مصاحبه های او در سه ماه گذشته نشان داده که خودش هم نگران این شرایط است و دوست ندارد به پرسپولیس برگردد. با این حال حتی قبل از اینکه سرخپوشان فرصتی برای بررسی شرایط پیدا کنند، خبر امضای قرارداد رسمی بین علیپور و باشگاه ژیل ویسنته منتشر شد. بدین ترتیب مهاجم مازنی قرمزها همچنان در پرتغال می ماند تا شانس خود را برای رشد و پیشرفت در اروپا امتحان کند. این خبر خوبی برای پرسپولیس نیست چرا که بازار کند است و علیپور با توجه به آشنایی قبلی اش با شرایط این تیم می تواند به قرمزها کمک کند.

بازیکن اشتباه، مربی اشتباه
ضمن اینکه پرسپولیس در شرایطی فصل آینده را آغاز می کند که حداقل قسمت قابل توجهی از این دیدار دو عنصر هجومی را در قراردادش نداشته باشد. وحید امیری و عیسی القطر دو بازیکنی هستند که ممکن است در نیمه اول حضور نداشته باشند. مشکل هر دوی آنها مصدومیت است. خود عیسی اشتباه کرد و در مورد وحید امیری کادرفنی بی دقتی کرد. در حالی که معاینات الکیتیر نشان می داد که این بازیکن رباط های صلیبی خود را قطع کرده است، او ماه ها به درمان ادامه داد و از عمل جراحی خودداری کرد. سرانجام، عیسی مجبور شد تسلیم تیغ شود، اما به طور طبیعی روند درمان او کند شد. داستان امیری این بود که بازی قبل از رسیدن به فرم کامل باعث تشدید مصدومیت شد. وحید بازیکنی با چندین تفنگ است که در دفاع و جناح چپ و همچنین مهاجم سایه برای این تیم بازی کرده است. گفته می شود او پس از عمل دیسک سه تا چهار ماه از میادین دور بوده است. وقتی برمی گردد طبیعتا باید کارهای زیادی برای آماده شدن انجام دهد. بنابراین اگر امیری با آمادگی کامل به جام جهانی برسد، معجزه می شود، لیگ بیست و یکم مطرح می شود.

عبدی می ماند؟
پرسپولیس حتی برای حفظ موجودی اندک فعلی اش هم کار آسانی ندارد چرا که شایعات زیادی درباره احتمال جدایی مهدی عبدی به گوش می رسد. گفته می شود او پیشنهادهای خوبی دارد و بند فسخ به قراردادش اضافه شده است. از این رو بعید است عبدی به بازی در خارج از کشور فکر کند، به خصوص که جایگاه او در تیم گل محمدی ضعیف شده و در بسیاری از مسابقات نیمکت نشین شده است.

داستان آلیشیا
قوز بالای قوز یعنی اینکه; اتفاقی که در دیدار نیمه نهایی تراکتورسازی و پرسپولیس افتاد حالا می تواند منجر به محرومیت امید عالیشاه، دیگر عنصر هجومی سرخ ها شود. شایعات ضد و نقیضی درباره میزان مجازات امید به گوش می رسد اما این هم یک خبر بد دیگر برای سرخپوشان است. اگر شکل محرومیت آلیشیا به گونه ای باشد که فصل بعدی را تحت تاثیر قرار دهد، وضعیت از این هم بدتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید