رکورد بزرگی که استقلال از پرسپولیس گرفت

رکورد بزرگی که استقلال از پرسپولیس گرفت

مهمترین عامل قهرمانی استقلال در این فصل، قدرت در خط دفاعی بود که منجر به کاهش گل های خورده و افزایش تعداد کلین شیت ها شد. استقلال با تکیه بر این عملکرد موفق شد از رقیب سنتی خود پیشی بگیرد و رکورددار تاریخ لیگ برتر شود.

عنوانی که استقلال از پرسپولیس پس گرفت
دوران اوج بازی های پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر با اقتدار دفاعی این دو تیم همراه است. استقلال سال ها رکورد پاک ترین بازی های تاریخ لیگ برتر را داشت اما پرسپولیس در دوران طلایی خود که با 5 قهرمانی متوالی همراه بود موفق شد دروازه خود را ببندد و در تعداد کلین شیت از استقلال پیشی بگیرد. لیگ بیست و یکم با آمار عالی استقلال برای گل نخوردن و دفاع ناپایدار پرسپولیس همراه بود و این تغییر انسجام دفاعی دو تیم باعث تغییر قهرمان لیگ شد. تا پایان هفته ماقبل آخر لیگ استقلال 20 کلین شیت داشت اما پرسپولیس توانست نیمی از دروازه خود را بسته نگه دارد و 10 کلین شیت داشته باشد. البته سرنوشت بازی تراکتورسازی – پرسپولیس از سوی کمیسیون انضباطی مشخص نشده است.

صاحبان دستکش های طلایی
استقلال در طول تاریخ خود با دروازه بان های برجسته اش شناخته شده است. مهدی رحمتی در ثبت این آمار بیشترین سهم را در تاریخ لیگ برتر داشت. این دروازه بان 94 بار با پیراهن استقلال درب خانه اش را بسته نگه داشته است. رحمتی در دوازدهمین دوره لیگ برتر با 21 بار بسته نگه داشتن دروازه، رکورد بیشترین بازی تمیز فصل را به نام خود ثبت کرد.

وحید طالب لو با 54 کلینیک دومین تیم تاریخ باشگاه استقلال است. این دروازه بان نقش کلیدی در قهرمانی استقلال در لیگ هشتم داشت و آقای کلینشیت شد. همزمان با پایان حسرت قهرمانی استقلال، این تیم موفق شد طلسم نگرفتن دستکش طلا را بشکند و حسین حسینی در این فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد. حسینی در لیگ برتر 49 بار در استقلال بسته نگه داشته و در مسیر دروازه بان های بزرگ تاریخ این باشگاه قرار گرفته است.

محمد محمدی و هادی طباطبایی دیگر دروازه بانان تاثیرگذار تاریخ استقلال هستند که با 13 کلین شیت در رده چهارم این باشگاه قرار دارند.

منبع: Football 360

دیدگاهتان را بنویسید