رکورد مصرف برق در کشور را می شکنیم/ امروز سخت ترین روز صنعت برق است

رکورد مصرف برق در کشور را می شکنیم/ امروز سخت ترین روز صنعت برق است

روز جدید سخنگوی صنعت برق از افزایش شدید مصرف برق امروز خبر داد و گفت: امروز سخت ترین روز برای صنعت برق است و دمای بالای 50 درجه در خوزستان وجود دارد و باید برق این مناطق تامین شود.

مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: طبق نمودارها مصرف برق امروز به شدت افزایش یافته و نسبت به رکورد هفته گذشته در 31 تیرماه یک هزار مگاوات در ساعت افزایش یافته است.

وی افزود: در 31 تیر 1401 مصرف برق در ساعات اوج مصرف به 68 هزار و 107 مگاوات رسید که در صورت تداوم روند مصرف امروز این رقم در صورت تامین بیشتر نیروگاه ها در کشور به بیش از 69 هزار مگاوات خواهد رسید. اندکی از آن مقدار

رجبی مشهدی افزود: لازم است مشترکان در ساعات پیک مصرف که از ساعت 12 شروع و تا ساعت 18 ادامه دارد از وسایل کم مصرف کمتر استفاده کنند و دمای کولرهای گازی را روی 25 درجه تنظیم و از سرعت کم استفاده کنند. از کولرهای آبی

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: امروز سخت ترین روز صنعت برق است و 7 شهر استان خوزستان دمای بالای 50 درجه را تجربه می کنند و باید در این مناطق برق رسانی شود.

رجبی مشهدی در پایان گفت: از مشتریانی که در مناطق سردسیر هستند و امکان عدم استفاده از کولر را دارند تقاضا داریم مصرف خود را کاهش دهند تا برق هیچ مشترکی قطع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید