رکورد مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافت/ خاموشی دور از انتظار نخواهد بود


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883588

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد از رکورد مصرف برق در چند روز گذشته خبر داد و گفت: در صورت تداوم افزایش مصرف، خاموشی های برنامه ریزی شده دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمال معتمدی زاده در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به اینکه در چند روز گذشته رکورد مصرف در کهگیلویه و بویراحمد با 490 مگاوات برق شکسته شد، اظهار داشت: از ابتدای خرداد تاکنون این بیشترین مصرف در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد سهم بار واگذار شده به استان را 425 مگاوات برشمرد و تاکید کرد: با افزایش مصرف، خاموشی های برنامه ریزی شده برای مشترکان داخلی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در حالی که نیاز به تخلیه بار در کهگیلویه و بویراحمد محسوس است طی چند روز گذشته متاسفانه مصرف بی رویه برق به وضوح مشاهده شده است.

معتمدی زاده با بیان اینکه باید به اندازه نیاز برق مصرف کنیم تا همیشه برق مطمئن و پایدار داشته باشیم، گفت: برنامه ای برای قطع برق خانوارهای استان نداریم اما اگر روند به همین منوال پیش برود، قطعی های برنامه ریزی شده دور از دسترس نیست. ..

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد استان گفت: برنامه های متعددی برای مدیریت مصرف برق توسط مشترکان اتخاذ شده است اما مهمترین عامل در اجرای این برنامه ها مشارکت مردم در مصرف است.

معتمدی ساعات پیک مصرف برق در استان را از ساعت 13 تا 18 و 20 تا 23 بعدازظهر عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از پیک مصرفی در سه حوزه خانگی، صنعت و کشاورزی مشترکین. مشوق های خوبی اعمال می شود که در چنین ساعاتی به مشترکین برق نیاز دارد لوازم برقی پرمصرف خود را خاموش کنید.

وی درباره قطعی برق برخی از مناطق شهر یاسوج و شهرستان های گرمسیر استان کهگیلویه و بویراحمد به صبح زاگرس گفت: قطعی برق به دلیل کمبود تولید نداریم و برخی از قطعی ها به دلیل تعمیرات و تصادفات است.

وی در ادامه علت ناپایداری برق در قلعه رئیسی و چاروسا را ​​افزایش مصرف و تک خطی بودن شبکه برق عنوان کرد و افزود: احداث پروژه مدار دوم قلعه رئیسی – دیشمخ. از ایستگاه سرپری تا کمربندی شهرستان کالا رئیسی بدون اعتبار 25 کیلومتر پیشرفت دارد و این پروژه از معدود پروژه هایی است که قبل از تخصیص بودجه تکمیل شده و امیدواریم به موقع به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شبکه توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ولتاژ پایین نیروگاه لنده از بهره برداری از نیروگاه دژ کوه خبر داد و گفت: با توجه به حجم و افزایش بار، سعی کردیم کاهش دهیم. ولتاژ را با افزایش تعداد ترانسفورماتورها به صفر می رساند که با تحقق این مشکل پایداری شاهد خواهیم بود، اما گرمای هوا در این مناطق گرمسیری و مصرف بیش از حد باعث می شود که گاهی شاهد ولتاژ پایین باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید