رکورد ۲۱ روز تقاضای بی رویه بورس / سیگنال دهی مثبت و منفی دلار به بورس


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839359

بازار سرمایه امروز به رشد خود ادامه داد و ورود پول واقعی به سهام خرد ادامه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازار سرمایه این روزها به وضعیت متعادلی رسیده است. هیجان سهامداران جای خود را به یک روند منطقی داد و این را می توان در فراز و نشیب های بورس مشاهده کرد. روز یکشنبه، شاخص حداکثر برای یک هفته کاهش یافت. اما امروز شاخص های عملکرد بازار سرمایه روندی صعودی داشته است.

بورس در شرایطی قرار دارد که مورد تحلیل قرار گرفته است و می توان امیدوار بود که این روند در کوتاه مدت و میان مدت ادامه یابد. در چند روز گذشته نیمی از نمادهای بازار سبز و نیمی دیگر به رنگ قرمز درآمدند.

در جریان معاملات روز یکشنبه نمادهای بازارهای بزرگ با جریان نقدی واقعی بیشتری نسبت به نمادهای کوچک و متوسط ​​مواجه شدند و امروز نمادهای بازار کوچک بیشترین جریان نقدی واقعی را به ثبت رساندند. شکل گیری تقابل سهام بزرگ و کوچک به دلیل وجود سهام خرد در بازار سرمایه به جا مانده از رشد هفته های گذشته بازار، شاید موتور محرکه بازار سهام باشد.

* قدرت خریداران نشانه رشد در بورس است

محمدرضا مددی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص رشد تقاضا در کل بورس گفت: امروز بیست و یکمین روز کاری متوالی بود که بازار با بسته شدن بازار سهام. تقاضای بیش از حد.” این نشان می دهد که قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان است و در صورت ادامه این روند می توان امیدوار بود که شاخص کل وارد کانال 1.6 میلیون واحدی شود.

وی ادامه داد: رشد و نزول شاخص بیش از آنکه متاثر از روندهای بازار داخلی باشد متاثر از تکانه های سایر بازارها و شرایط سیاسی و بین المللی است. نوسانات قیمت دلار می تواند سیگنال مثبت و منفی برای سهام دلاری در بازار سرمایه باشد.

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های فعالیت‌های جانبی مرتبط با واسطه‌گری مالی و شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای رشد و سبز شد و پس از آن هر دو گروه، گروه‌های معدنی سنگ‌های فلزی، تولید انبوه املاک و سبزترین بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار گرفتند. گروه های بازار

* رشد شاخص ها برای ارائه سهام

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه با 10 هزار و 820 واحد افزایش نسبت به روز یکشنبه به یک میلیون و 583 هزار و 800 واحد رسید. بازده این شاخص مثبت 0.69 درصد است.

شاخص کل هم وزن بورس اوراق بهادار با افزایش 4252 واحدی عدد 449 هزار و 224 واحد را رقم زد. بازدهی این شاخص نیز مثبت 0.96 درصد بود. همچنین شاخص کل فرابورس با 130 واحد افزایش در سطح 21 هزار و 620 واحد قرار گرفت.

* پول واقعی وارد بازار سرمایه می شود

در جریان معاملات امروز ارزش خالص تغییر مالکیت قانونی به بازار واقعی مثبت شد و 148 میلیارد تن پول واقعی وارد بورس شد. گروه فلزات اساسی و معدن سنگ معدن بیشترین ورودی پول واقعی را دارند.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول واقعی به سهام خانواده (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری) و نمادهای پپس (بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت. شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و شطران (پالایش نفت تهران) بیشترین بازدهی پول واقعی را داشتند.

* استهلاک معاملات خرده فروشی

ارزش کل معاملات امروز نیز مانند دوشنبه های گذشته به 171 هزار و 384 میلیارد تن رسید. ارزش معاملات با اوراق در بازار دوم 162 هزار و 165 میلیارد تن است که 95 درصد ارزش کل معاملات بازار سرمایه را شامل می شود.

ارزش معاملات سهام خرد با 10 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 7.421 میلیارد تن رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بورس حدود 4 درصد است.

* افزایش ارزش صف های خرید در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف های پایانی فروش در بازار با 138 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 62 میلیارد تن رسید. ارزش صف های خرید نیز با 99 درصد افزایش نسبت به پایان روز کاری قبل به 682 میلیارد تن رسید.

امروز نمادهای آسیاتک (شرکت انتقال داده های آسیاتک)، مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری) و هوقر (شرکت حمل و نقل گهر سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات متعلق به نماد سیمرغ (شرکت سیمرغ) بود. پس از این عنوان نمادهای قبشهر (صنعتی بهشهر)، زکشت (کشاورزی مکانیزه کشت اصفهان)، فوله (لوله و ماشین آلات ایران) و زمانان (مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان) بیشترین صف فروش را داشتند. 90 نماد در صف خرید و 18 نماد در صف فروش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید