بورس نیاز به تصویب 10 بندی داشت – حمایت دولتی / اثرات مثبت بودجه 1401 برای بازار سرمایه / بورس باارزش ترین است.

ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793607

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه طرح حمایتی 10 ماده ای دولت به بورس کمک می کند و ما به این راهکارها نیاز داریم، گفت: بورس امروز با ارزش ترین است و سرمایه گذاری در بلندمدت می تواند سود بهتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد. . به موازات سرمایه گذاران.

فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بورس پس از نوسانات هفته های اخیر و مصوبه 10 ماده ای حمایتی دولت از بازار، گفت: اقتصاد ملی و بازار سرمایه با هر تغییری در فضای اقتصادی چه برای بهبود و چه برای تضعیف ارتباط تنگاتنگی دارند. ، بازار سرمایه قطعا تحت تاثیر این متغیرهای کلان قرار خواهد گرفت.

اثرات تامین کسری بودجه از بازار سرمایه

وی ادامه داد: اگر شرایطی مانند کسری بودجه 1400 به وجود بیاید یا اخبار مثبتی برای کاهش این کسری به 300 منتشر شود یا مواردی مشابه این متغیرها بر فضای معاملات در بازار سرمایه و نرخ سود بین بانکی تاثیر بگذارد که با هم افزایش یافته است. با علاقه. «تأثیر اوراق بهادار که حدود 24 تا 25 درصد بازار سهام است و تمایل به یافتن آنها که مبنایی برای محاسبه نرخ سود بدون ریسک در بازار می شود، ممکن است بر روند قیمت سهام نیز تأثیر بگذارد.

آقای بزرگی توضیح داد: این بدان معناست که نسبت سرمایه به نفع P/E به دلیل نرخ موثر سود نیل کاهش یافته و باعث ایجاد ابهام در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع مصرف‌کننده سوخت مانند فولاد و مواد معدنی و … صنایع معدنی و … در حال حاضر با ابهاماتی مواجه هستند که موجب نگرانی فعالان بازار سرمایه شده است.

فضای بازار عمومی، تحت تأثیر سرمایه‌گذارانی که از برنده شدن ناامید هستند

وی با اشاره به اصلاح قیمت ها در کنار مسائل خارج از کشور و برجام، گفت: همه اینها دست به دست هم داد تا جذابیت و چشم انداز کوتاه مدت را خنثی کند، به ویژه برای افراد غیرحرفه ای که می خواهند در مدت زمان کوتاهی برنده شوند و در چنین شرایطی ناامید هستند. فضای عمومی بازار تحت تاثیر این افراد و با کاهش تعداد این افراد در بازار سرمایه، شکل و شمایل بازار را تغییر داده است.

وی گفت: امروز این جو حاکم شد و دیدیم که در ابتدای معاملات امروز بلافاصله روند خرید تشدید و هیجان زده شد، اما 10 دقیقه بعد از شروع معاملات شاهد تعادل بازار بودیم و شرایط طبیعی بر فروشگاه حاکم شد. و صنایع بازار سرمایه امروز به صورت همه جانبه به ارزش خود رسیده اند و این اصلاح و نزول شدید که مهمترین عامل آن تامین مالی 700 همات و فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه در سال گذشته بود، هنوز هم گاهی آثار روانی دارد. . .

نرخ بهره اولین قدم در تعیین قیمت است

وی تصریح کرد: این اتفاقات در سال گذشته منجر به کاهش نرخ سود شد و این نرخ سود امروز اولین گام در تعیین قیمت است که قیمت ها را پایین آورد و میان مدت و بلندمدت را روشن کرد و این تصور امروز بر بازار حاکم است. دورنمای بلندمدت بورس از نظر تورم بهتر از سایر بازارها خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این تصور که احتمال افزایش های شدید مانند سال های اخیر تکرار می شود و باید توجه داشت که روند تفسیر نادرست از بازار اعمال شده و آسیبی که امروز شاهد آن هستیم بیشتر ناشی از همان تصور غلط. بیا دیگه.

مصوبه 10 ماده ای حمایت دولتی از بورس به بازار سرمایه کمک می کند

وی در خصوص مصوبه 10 ماده ای دولت از حمایت از بازار سرمایه و تاثیر اجرای آن گفت: قطعا این حمایت ها در دو بعد به بازار سرمایه کمک می کند. یک نوع گفتار درمانی که بازار به آن نیاز دارد و از سوی دیگر از منظر عملیاتی، هرچند در زمینه هایی مانند خرید 5000 فولاد گازسوز و پوشش 40 درصدی فولاد با سقف سوخت هزینه ها ابهاماتی وجود دارد. تا 2000 تن می توانیم این تصور را داشته باشیم که در سال آینده نسبت به سال های گذشته رشدی بالای 150 درصدی در این مناطق داشته باشیم.

فردین آقابزرگی گفت: اگر فرض کنیم که حقوق مالکیت تغییر نکند، کاهش مالیات از 25 درصد به 20 درصد در صورتی که شامل شرکت هایی شود که در بورس نیستند، ابهام ایجاد می کند که آیا تفاوتی بین این دو وجود خواهد داشت یا خیر. انواع شرکت ها و «اینکه آیا ابهام در انتشار اوراق به ورود 50 درصدی به بازار سرمایه بستگی دارد یا نه، لحظه ای است که در کنار توزیع وجوه حاصل از واگذاری به صندوق تثبیت، طرحی است که شامل همه نمی شود. سهام؛ جنجال برانگیزد.

لایحه بودجه 1401 با رفع برخی ابهامات به بازار سرمایه کمک خواهد کرد

وی ادامه داد: بودجه 1401 برای کل بازار سرمایه مزایایی به همراه دارد که مهمترین آن افزایش محاسبه نصف نرخ از 11 هزار تن به 23 هزار تن و گام برداشتن در زمینه معافیت های مالیاتی در بازارهای موازی است. برای صنایع تولیدی سوال این است که چرا حوزه عمومی اقتصاد ما به سمتی می رود که بخشی از ضعف بنیه مالی دولت را در بودجه پوشش دهد و این امر منجر به کاهش کسری ها حتی برای بازنشستگان شده است. پژوهش مجلس لحظه ناخوشایند

وی در پایان گفت: امیدواریم مجلس در چنین مواردی قطعا نظرات اصلاحی خود را اعمال کند، بنابراین به نظر رئیس مجلس که می گوید 80 درصد بودجه هزینه دولت است، حتی اگر این را در نظر بگیریم. مخارج 50 درصد، ضعف این بنگاه (دولت) به خودی خود ممکن است بر فضای عمومی کشور و بازار سرمایه تأثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید