زمان واریز معوقات مستمری بگیران؟

زمان واریز معوقات مستمری بگیران؟

محمد کعب عمیر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی 25 درصد باقیمانده حقوق بازنشستگان را تعیین کنند.

وی با اشاره به باقیمانده 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی در بودجه 1401 مصوب کرد بلافاصله پس از افزایش حقوق، اقدامات و تصمیمات همسان سازی مبنی بر افزایش و همسان سازی حقوق صادر شود.

وی گفت: امسال 75 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شده اما 25 درصد باقی مانده که ظاهراً به فراموشی سپرده شده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس، یکسان سازی و پرداخت معوقات مستمری بگیران را حق قانونی آنها دانست و افزود: این 25 درصد جدا از حقوق آنهاست و سازمان بیمه گر نباید از شرط 25 درصد باقیمانده همسان سازی غافل شود. با این تحلیل که حقوق بعد از آن افزایش یافته است.

کعب عمیر ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و تورم و گرانی بی رویه اقلام ضروری، دستمزدها کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد و روز به روز شاهد کوچک شدن توده های مردم هستیم. بنابراین در چنین شرایطی درست نیست که مستمری بگیران به دنبال افزایش حداقل حقوق خود باشند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوق باید قبل از بلند شدن صدای بازنشستگان پرداخت شود و برای تحقق مطالبات خود منتظر بلند شدن صدای این قشر نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید