زمان پرداخت حقوق معوق به مستمری بگیرانی که حداقل بیمه دریافت نمی کنند افزایش می یابد

زمان پرداخت حقوق معوق به مستمری بگیرانی که حداقل بیمه دریافت نمی کنند افزایش می یابد

علی دهنکیا در نشست خبری با اشاره به افزایش دستمزد مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را تعیین کرد که بر اساس آن دستمزد افراد دارای … حداقل دستمزد 57 درصد و سایر سطوح 38 است. همچنین برای سال 1401 مبلغ 515 هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: از آنجایی که معمولاً افزایش دستمزد بازنشستگان بر اساس مصوبات شورای عالی کار تعیین می شود، دولت حداقل دستمزد بازنشستگان را در خرداد ماه سال جاری 57.4 درصد اعلام کرد، اما افزایش دستمزد بازنشستگان با سایر سطوح درآمدی انجام نشد. 38 درصد افزایش یافته و بنابراین این میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​که حقوق آنها 10 درصد افزایش یافته است، مغایرت دارد.

رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه در 23 فروردین ماه سال جاری، کانون سالمندان برای افزایش دستمزد سایر سطوح درآمدی جلسه ای با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار کرد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع حقوق بازنشستگان سایر سطوح در دستور کار مرکز عالی بازنشستگان جلساتی با نمایندگان کشوری و کمیسیون های اقتصادی اجتماعی و ریاست مجلس بود. شورای عالی بازنشستگان پس از جلسات متعدد با اجرای 38 درصد افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها موافقت کرد و در نهایت این تصمیم به شورای دولت ارجاع شد.

دهقانکیا افزود: در هیات دولت تیم اقتصادی با پیشنهاد افزایش ۳۸ درصدی حقوق این قشر مخالفت کردند و گفتند این مستمری بگیران نیز مانند مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

وی با بیان اینکه شورای عالی بازنشستگان علیرغم موانع و مشکلاتی که وجود دارد به جلسات خود با روسای کمیسیون اقتصادی اجتماعی مجلس و همچنین با وزیر اقتصاد و معاون اجرایی مجلس ادامه می‌دهد، گفت: رئیس‌جمهور شخصاً گفت: در این بخش برخی از بازنشستگان بر اساس خواسته‌های خود در استان‌های مختلف تجمع کردند.

رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران افزود: مستمری بگیرانی که این مسیر را طی کرده بودند و می خواستند مورد حمایت کانون های بازنشستگی قرار گرفتند اما افرادی که در کنار این مسیر مسائل حاشیه ای دیگری را پرورش دادند مورد تایید مستمری بگیران نبودند و نیستند. مرکز و در این زمینه شاهد رسیدگی بود. برخی از تجمعات و شعارها انحرافی بود.

وی خاطرنشان کرد: در همان زمان آیت الله رئیسی صدای بازنشستگان را شنید و به معاون اول خود دستور داد تا در اسرع وقت با کمیته معاونت در مجلس جلسه ای تشکیل دهد و موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را پیگیری کند. وی گفت: برای اولین بار کمیسیون بازنگری قانون به ریاست محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی جلسه تشکیل داد و در نهایت رئیس با ارسال نامه ای به دولت بر اجرای این ماده تاکید کرد. 96 و افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح.

دهقنکیا ادامه داد: سرانجام هفته گذشته در جلسه شورای عالی بازنشستگان در گیلان، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب و افزایش 38 درصدی + 515 هزار تومانی حقوق بازنشستگان سایر رده ها خبر داد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه پیگیری واگذاری سهام شرکت های سرمایه گذاری به مستمری بگیران و برنامه ریزی برای اسکان بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از دیگر موارد اعلام شده از سوی وزارت رفاه اجتماعی فعلی است. : امیدواریم شرکت ها برای بازنشستگانی که از شرکت های سودده هستند و نه شرکت های زیان ده قابل دسترسی باشند.

دهقانکیا با تشکر از رئیس جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی مجلس و همچنین اصحاب رسانه برای تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان با سایر سطوح درآمدی، گفت: در این حوزه ، شاهد یک تصادف و همدلی و در نهایت یک نتیجه مثبت بوده ایم.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق به مستمری بگیران سایر رده های بیمه ای اظهار کرد: در این زمینه قرار است احکام جدیدی برای مستمری بگیران در شهریور ماه صادر و براساس اصلاحات جدید حقوق آنها پرداخت شود. همچنین معوقات پنج ماه اخیر (از فروردین تا مرداد) از مهرماه به تدریج پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به لزوم تامین منابع پایدار گفت: منابع باید به گونه ای در نظر گرفته شود که بیمه اجتماعی بتواند حقوق، درمان و 18 تعهد دیگر مستمری بگیران را به موقع پرداخت کند. . پرداخت بدهی های ملی نقش مهمی در این زمینه دارد. خدمات درمانی یکی از معضلات تامین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم می کند. مشکلاتی در رابطه با افزایش قیمت دارو وجود دارد و نسخه ها محدودیتی برای تهیه دارو دارند و داروهای اضافی باید آزادانه خریداری شوند. این یک مشکل جدی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید