زمان پرداخت نقدی و معیشت بهمن ماه 1400

در بهمن ماه قطعا دولت باید دو یارانه پرداخت کند و امکان یارانه نقدی جدید نیز وجود دارد.

باخمن کمک هزینه نگهداری بنزین را واریز می کند
دولت باید یارانه نگهداری بنزین را در دهمین باخمن پرداخت کند و میزان این یارانه برای هر خانوار بسته به تعداد اعضای آن بین 55 تا 205 هزار تن است.

پرداخت یارانه روزانه بنزین از آذرماه 93 آغاز شده و بیست و هفتمین مرحله آن تا 10 روز آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. خانواده های یک نفره مانند ماه های گذشته 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره بیش از 205 هزار تومان دریافت کردند.

همچنین مبلغ 35 هزار تومان از یارانه حدود هفت میلیون خانوار به عنوان مشارکت از مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کسر می شود.

همچنین ببینید: شعارهای تند مالباختگان بورس علیه رئیس/ وعده های سه روزه، پول ملت می سوزد!
واریز یارانه نقدی بهمن
یارانه دوم که دولت باید در بهمن ماه پرداخت کند، یارانه نقدی 45 هزار و 500 تنی است.

در بیستم باخمن مرحله یکصد و سی و دوم یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. همچنین یارانه 21 میلیون خانوار دریافت کننده قسط بیستم مرحله اول وام یک میلیون تومانی برداشت می شود.

آیا یارانه جدید در بهمن ماه پرداخت می شود؟
قرار بود یارانه جدید همزمان با یارانه بنزینی پرداخت شود، اما این کار انجام نشد، سپس اعلام شد یارانه جدید به ماه آینده موکول می شود.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهور، قرار بود یک خانواده چهار نفره در دی ماه 800 هزار تن یارانه نقدی دریافت کنند.

میزان یارانه جدید باید تدریجی می شد، یعنی از دهک اول تا چهارم به ازای هر نفر 126 هزار تن و از دهک پنجم تا هفتم 90 هزار تن در ماه بیشتر دریافت می کردند. همین تعداد مشمولان نیز همان 60 میلیون نفری است که یارانه معیشتی دریافت می کنند.

طبق اعلام دولت، یارانه جدید برای منابع جدید پرداخت خواهد شد که از محل حذف 4200 تومان دریافت می شود. لایحه حذف آن قبلا به مجلس ارائه شده است و تصمیم نهایی باید توسط نمایندگان مجلس اتخاذ شود.

اگر نمایندگان مجلس برای حذف ارز ترجیحی چراغ سبز نشان دهند، احتمالا دولت همزمان با پرداخت یارانه معیشتی، یارانه جدیدی را پرداخت خواهد کرد، در غیر این صورت ممکن است به تعویق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید