زمان پرداخت یارانه یلدایی + درخواست ده یارانه کد ملی اعلام شد

زمان پرداخت یارانه یلدایی + درخواست ده یارانه کد ملی اعلام شد

یکصد و پنجاه و چهارمین قسط معیشت براساس اعشار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه طبق روال ماه های گذشته روز دوشنبه 30 آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و برداشت می شود. از ساعت 12 صبح روز سه شنبه 21 دسامبر.

بر این اساس اگر سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و اگر دهک چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود. در تفکر مدرن نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سری شناسنامه از هر یک از روش های ذکر شده را به طور کامل برای شما توضیح داده ایم.

ده یارانه ای را با کد ملی بیابید

استعلام یارانه با کد ملی به شما این امکان را می دهد که تا حدودی از دهک درآمدی خود مطلع شوید.

در طرح جدید پرداخت یارانه نقدی، تمامی افراد کشور به 10 قسمت تقسیم شده و هر قسمت به عنوان یک عشر شناخته می شود. اطلاعات مربوط به درآمد این افراد از طریق بانک های اطلاعاتی دولتی به دست آمده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس بر حسب درآمد در 1 تا 10 دهک از پایین ترین به بالاترین قرار می گیرند.

در این قسمت سامانه استعلام یارانه با کد نظارت ملی معرفی می شود. و نحوه ورود به آن را توضیح می دهیم. در زیر به روش استفاده از این سیستم می پردازیم.

سامانه درج شده به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/، تلفن گویا و کد فرمان از مهم ترین روش های استعلام هستند. ضمناً استفاده از سامانه اطلاعات و جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از طبقه بندی درآمد خانواده خود مطلع شوید.

استعلام یارانه با کد ملی این فرصت را فراهم می کند تا از وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه افراد و خانوارهای مختلف کشور مطلع شوید. طرح هدفمندی یارانه ها از چند سال پیش در کشور آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. این طرح که در ابتدا برای کمک اقتصادی به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها در برابر افزایش قیمت ها اجرا شد، با افزایش سریع تورم به تدریج اثر خود را از دست داد.

دولت های مختلف تا سال گذشته میزان یارانه نقدی را افزایش ندادند. در نهایت در ابتدای دولت آقای رئیسی میزان یارانه نقدی با سایر یارانه ها مانند بنزین و مواد غذایی تلفیق شد و برای گروه های مختلف به 300 و 400 هزار تومان رسید. درخواست کمک هزینه زندگی با کد ملی به شما کمک می کند تا از گروه خود در این حوزه مطلع شوید و بدانید جزو کدام یک از این گروه های یارانه ای 300 و 400 هزار تومانی هستید.

البته از زمان اجرای طرح جدید هدفمندسازی یارانه ها، یارانه بسیاری از مردم به طور کامل متوقف شده و دیگر پولی به حساب آنها واریز نمی شود. همچنین برخی خانوارها در ماه اول یا دوم پس از اجرای طرح یارانه دریافت کردند و سپس سپرده گذاری نکردند.

در این راستا امکان استعلام یارانه با کد نظارت ملی وجود دارد تا اقشار مختلف مردم شرایط را بررسی کرده و از وضعیت دریافت یارانه خود مطلع شوند. کسانی که پس از بررسی های لازم متوجه می شوند نامشان در فهرست یارانه بگیران وجود ندارد، می توانند در صورت اعتراض، درخواست ثبت نام یارانه خود را در سامانه مربوطه ارائه دهند تا درخواستشان مجدد بررسی شود.

با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از خانوارهای ایرانی، در این مقاله به ارائه روش های مختلف درخواست یارانه با کد ملی و سری شناسنامه می پردازیم و نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

در طرح جدید پرداخت یارانه نقدی، تمامی افراد کشور به 10 قسمت تقسیم شده و هر قسمت به عنوان یک عشر شناخته می شود. اطلاعات مربوط به درآمد این افراد از طریق پایگاه های اطلاعاتی دولتی به دست آمده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس بر حسب درآمد در 1 تا 10 دهک از پایین ترین به بالاترین قرار می گیرند. استعلام یارانه با کد ملی به شما این امکان را می دهد که تا حدودی از دهک درآمدی خود مطلع شوید.

به هر حال در طرح جدید 400 هزار تومان به افراد دهک 1 تا 3 و 300 هزار تومان به دهک های 4 تا 9 تعلق می گیرد. دهک آخر یعنی دهم مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این قسمت به معرفی سامانه مرجع یارانه با کد ملی ناظر و توضیح نحوه ورود آن می پردازیم. در زیر به روش استفاده از این سیستم می پردازیم.
مراحل گام به گام برای درخواست کمک هزینه جدید

برای ورود به سایت طراحی شده برای استعلام وضعیت دریافت کنندگان کمک هزینه کافی است یک سری مراحل را که در اینجا به آنها پرداخته ایم، قدم به قدم طی کنید. این مراحل لازم برای ورود به سیستم مذکور عبارتند از:

1- ابتدا باید آدرس اینترنتی آن hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود قرار داده و جستجو کنید. شما می توانید از تلفن های همراه یا سیستم های کامپیوتری برای دسترسی به این سایت و استفاده از آن برای درخواست کمک هزینه استفاده کنید.

یارانه یلدای جدید را با کد دستوری زیر دریافت کنید / دهک یارانه را با این روش مطالبه کنید 2- بعد از اینکه آدرس سایت استعلام یارانه معیشتی را با کد ملی جستجو کردید، اولین گزینه ای که در لیست نتایج با همان آدرس ظاهر می شود. و عنوان “اقتصاد – وزارت تعاون” را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

3- سپس وارد صفحه اصلی این سیستم شوید و موارد زیر به شما نمایش داده می شود. اکنون این فرصت را دارید که وضعیت یارانه خانواده خود را جویا شوید و از عشر درآمد خود مطلع شوید. با انجام این چند مرحله آسان، به سایت استعلام وضعیت کمک هزینه هدایت خواهید شد.

در زیر نحوه ارجاع یارانه با کد ملی و سری شناسنامه در تفکر نوین را توضیح خواهیم داد تا در استفاده از این سامانه با مشکل مواجه نشوید.

حذف یارانه
استعلام یارانه با کد ملی و شناسنامه سریال

اکنون که نحوه ورود به سایت استعلام یارانه را یاد گرفتید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز به راحتی وارد سایت شوید و از وضعیت یارانه خود یا سایرین مطلع شوید. البته توجه داشته باشید که برای استعلام یارانه با کد ملی در این سامانه باید به رقم سمت راست کد ملی خود توجه کنید. زیرا افرادی که آخرین یا سمت راست کد ملی آنها زوج است می توانند وارد این سامانه شده و در روزهای زوج از آن استفاده کنند. افرادی که در سمت راست کد ملی خود عدد فرد دارند می توانند در روزهای فرد وارد این سامانه شده و از وضعیت یارانه خود مطلع شوند. به هر حال در این قسمت نحوه بررسی دیه با کد ملی را توضیح می دهیم تا روش کلی را بدانید. به این ترتیب با توجه به آخرین رقم کد ملی خود می توانید در روزهای مربوطه وارد شوید و از خدمات سامانه بهره مند شوید.

برای استفاده از این سیستم برای بررسی وضعیت یارانه خود باید مراحلی را که در زیر توضیح داده ایم انجام دهید. این اقدامات لازم برای دریافت یارانه در سامانه مذکور به شرح زیر است:

1- در مرحله اول باید وارد این سایت شوید همانطور که در قسمت قبل نحوه انجام این کار را توضیح دادیم. بنابراین برای ورود به سامانه مرجع یارانه با کد ملی ناظر مشکلی نخواهید داشت.

2- پس از ورود به صفحه اصلی سایت استعلام شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در گوشه سمت چپ بالای این صفحه گزینه “ورود/ثبت نام” وجود دارد. برای ورود به مراحل بعدی استعلام روی آن کلیک کنید.

3- سپس پنجره ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که شامل گزینه های ورود و ثبت نام می باشد. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید، می توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر هنوز در این سایت ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید برای استعلام یارانه با کد ملی و شماره سریال شناسنامه این مراحل را طی کنید. برای این کار کافی است شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی، روی گزینه «ارسال کد اعتبارسنجی» کلیک کنید.

از این طریق می توانید مراحل ثبت نام را طی کنید.

4- پس از تکمیل مراحل ثبت نام می توانید وارد سایت مربوطه شوید. اکنون باید گزینه “ورود” را از بالای پنجره انتخاب کنید. سپس شماره موبایل خود را در محل تعیین شده قرار داده و کد امنیتی را وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه «ارسال کد تایید» کلیک کنید تا این کد که برای ورود به سامانه استعلام یارانه با کد ملی لازم است به گوشی شما ارسال شود.

این کد را بگیرید و در فیلد مشخص شده برای آن قرار دهید. سپس روی “ورود” کلیک کنید تا به حساب شما در این سایت منتقل شود.

5- اگر کد تایید ارسالی را به درستی وارد کرده باشید وارد صفحه زیر می شوید. چندین گزینه مختلف در این صفحه وجود دارد، از جمله Tithe، اطلاعات شناسه اقتصادی، وضعیت شما، اعضای خانواده و درخواست بررسی.

منبع: اندیشه معاصر