قیمت اقلام یلدایی در کرمانشاه هنوز اعلام نشده است!/ صفحه درخشان دیگری از راهنمای مدیران سفارشی


ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918735

در آستانه فرا رسیدن شب یلدا و با وجود آغاز خرید اقلام مورد نیاز مردم در آن شب، هنوز قیمت اقلام مذکور در کرمانشاه اعلام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه اطلاع رسانی مرصاد اگرچه همواره تخلفاتی مانند گران فروشی و کم فروشی از سوی برخی صنایع وجود دارد، اما تشدید چنین مواردی در برخی ایام خاص مانند نوروز بایرم، شب یلدا و … از قبل قابل پیش بینی است. نظارت باعث افزایش تعداد چک می شود.

در شرایط کنونی که هنوز سه روز تا شب یلدا باقی مانده است، هنوز قیمت اقلام ویژه شب یلدا در کلانشهر کرمانشاه اعلام نشده است، اما مسئولان نهادهای نظارتی از تقویت بازرسی های ویژه شب یلدا خبر داده اند!

انعکاس اخباری از جمله راه اندازی مانور نظارتی بازار شب یلدا کرمانشاه در حالی است که اخیرا امروز بیست و هفتم آذرماه نشست قیمت اقلام ویژه یلدا در حالی برگزار می شود که برخی خریدهای خود را آغاز کرده اند و هم اکنون یک معیار برای عدم تأیید وجود دارد.

بی تفاوتی مسئولان ذیربط در اعلام قیمت اقلام ویژه یلدا حتی به بازرسان نهادهای نظارتی است تا به متخلفان برای گران فروشی چراغ سبز نشان دهند.

ابلاغ مصادیق هر چند کم از سوی مدیریت برخی مدیران همواره مورد پسند برخی افراد قرار نگرفته است تا جایی که برخی از مسئولان استان گلایه دارند که چرا انتقادات مطرح می شود در حالی که ناتوانی در کنترل بازار شب یلدا است. فقط یک نمونه کوچک از سوء مدیریت مدیران شخصی کرمانشاه که البته نمونه های انگشت شماری برای هاروار به حساب می آید که نمونه های بسیار دیگری دارد.

قیمت اجناس شب یلدا هنوز اعلام نشده است!

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: قیمت محصولات شب یلدا از جمله آجیل و خشکبار هنوز از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مرکز تنظیم بازار اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه ملاک عمل در چک های ویژه یلدا مشخص نیست، تصریح کرد: امروز قرار است جلسه مربوطه برگزار شود در حالی که مردم در شب یلدا اقدام به خرید کرده اند اما اتحادیه ها اقلام یلدا را به هر قیمتی که بخواهند عرضه می کنند.

این مسئول تصریح کرد: در شرایط کنونی قیمت اقلام شب یلدا در سال گذشته باید مبنای چک ها قرار گیرد که این امر نسبت به اتحادیه ها ناعادلانه است.

وی با بیان اینکه نظارت بازرسان اتاق اصناف و بسیجیان بر بازار شب یلدا از امروز آغاز شده است، گفت: هنوز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه های مربوطه تعرفه ای اعلام نکرده اند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قیمت اقلام شب یلدا باید از قبل اعلام می شد، البته همیشه در زمینه پیش بینی و پیشگیری ضعیف هستیم.

به گفته پهلوانی، نظارت بر بازار شب یلدا بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و صامت است.

وی با اعلام نارضایتی از گرانی های موجود تصریح کرد: اتحادیه ها زیاد نمی فروشند زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهترین مکان برای خرید اقلام شب یلدا نمایشگاه های بین المللی است چرا که بازرسان سازمان های نظارتی در آن حضور دارند و اقلام با قیمت های کمتر از بازار عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، انتظار می رفت مسئولان به ویژه در استانی که با چالش های بیکاری، تورم و گرانی مواجه است تلاش بیشتری برای کنترل بازار شب یلدا برای رفاه حال مردم داشته باشند. مردم نباید از درآمد محروم شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید