زیباترین زنان اوکراینی در جبهه جنگ/عکس

زیباترین زنان اوکراینی در جبهه جنگ/عکس

از زمان آغاز درگیری در شرق اوکراین در سال 2014، زنان بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح اوکراین و گردان های داوطلب بوده اند. با این حال، از زمان شروع جنگ تمام عیار در سال 2022، تعداد زنان شرکت کننده در جنگ چندین برابر افزایش یافته است.

بر اساس داده های رسمی، از آغاز ماه می 2023، 42000 زن در ارتش اوکراین خدمت می کنند که درصد قابل توجهی از کل پرسنل نظامی است.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین می گوید: «زنان در ارتش اوکراین هر روز کارهای مهم خود را انجام می دهند.

بر اساس آمار رسمی، از 42 هزار زن، 5 هزار نفر مستقیماً در خط مقدم هستند و تاکنون 107 سرباز در جریان تجاوزات روسیه کشته یا زخمی شده اند.

به گفته وزارت دفاع اوکراین، بهترین دختران این کشور و همچنین بهترین پسران آن از اوکراین دفاع می کنند.

تا پایان سال 2022، به 350 زن اوکراینی در ارتش نشان دولتی اعطا شد. دو نفر از آنها پس از مرگ بالاترین عنوان قهرمانان اوکراین را دریافت کردند.

نیروهای مسلح اوکراین نه تنها شامل شهروندان اوکراینی، بلکه داوطلبانی از کشورهای دیگر نیز می شود.

به عنوان مثال، در 14 سپتامبر 2022، مشخص شد که اولگا سیمونوا، سرباز 34 ساله روسی کشته شده است. او در چلیابینسک روسیه به دنیا آمد و در کنار ارتش اوکراین برای آزادی جنگید.

یکی دیگر از قهرمانان ارتش اوکراین کاترینا پولیشچوک با نام مستعار “پتاشکا” (پرنده در زبان اوکراینی) است. او یک امدادگر بود که بخشی از نیروهای مسلح اوکراین در کارخانه آزوفستال بود که بیش از یک ماه در محاصره روس ها بود.

این امدادگر زمانی به شهرت رسید که ویدئوهایی از آواز خواندن او در کارخانه آزوفستال که توسط روس ها احاطه شده بود در فضای مجازی پخش شد. این دختر به مدافعان ماریوپل انگیزه داد که روحیه خود را از دست ندهند.

پس از خروج داوطلبانه ارتش اوکراین از کارخانه، تعدادی از سربازان از جمله پتاشکا توسط مهاجمان روسی اسیر شدند. بعداً، به عنوان بخشی از تبادل بزرگ زندانیان، کاترینا پولیشچوک به اوکراین بازگردانده شد. به محض ورود، او اعتراف کرد که انتظار بازگشت به خانه را نداشت.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که با سربازان زن اوکراینی در اسارت روسیه به طرز ظالمانه ای رفتار می شود. سر زنان تراشیده می شود و حیثیت آنها خوار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید