از جبهه های جنگ تا جبهه های خدمت به محرومان

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790831

بسیج مازندرانی هشت سال دفاع مقدس را لمس کرده و سپس در سنگرهای مختلف تلاش می کند تا به مردم خدمت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، اسرافیل عرب به مدت هشت سال به عنوان شورای اسلامی شهر زادگاهش و همچنین در شورای منطقه و شورای شهر خدمت کرده است و امروز برای خدمت رسانی بهتر به مردم; سنگر از شورا خارج شد و به ارائه زیرساخت های اداری و خدمات به شهر تازه ایجاد شده به عنوان مرکز بخش گهرباران میاندورود ادامه می دهد.

وی در گفت و گو با بالا با بیان حضور خود در جبهه های نبرد گفت: جوانان سرسخت مازندرانی آن زمان بیشتر مستقیم به کردستان اعزام می شدند. بعدها لشکر 25 کربلا با حضور رزمندگانی از گیلان، گلستان و مازندران در سال 1363 تشکیل شد و کار آن ادامه یافت و در سال 1362 وارد سپاه شدم و پس از آن در عملیات های جنگ نفتکش خلیج فارس و غیره شرکت کردم.

این بسیج مازندرانی گفت: رزمندگان مازندرانی اولین بار در سال 1365 در بندرعباس حضور یافتند و به جزیره کشم که جزیره نظامی بود منتقل شدیم. کشم در آن زمان جزیره توریستی نبود، اما تعدادی عشایر در آنجا بودند.

عرب خاطرنشان کرد: در سال 1378 با 27 سال سابقه بازنشسته شدم اما همیشه تشنه خدمت هستم، هر چه داریم از نظام جمهوری اسلامی و شهدا است، آرزویم شرمنده شهدا نباشم.

وی خطاب به جوانان گفت: امروز وقت شکایت نیست. جوان ها منتظر هیچکس نباشند، باید تنها کار کنند، برای خودشان خدمت کنند، آزادانه تیراندازی کنند، حالا جنگ دشمن جنگ مجازی است، امروز اگر بتوانیم خانواده خوبی درست کنیم، بسیجی هستیم.

این بسیجی خوب ادامه داد: خدمت به مردم بحران زده بدون ادعای بسیجی بودن، خدمتگزار همسر و خانواده ام هستم.

عرب گفت: بسیج باید باهوش باشد و با برنامه و برنامه عمل کند، کارآفرین باشد و در مسیر اعتقادات خود حرکت کند. من نمی خواستم آنها کار اداری انجام دهند.

وی گفت: بسیج اگر قرار است سیاسی باشد باید در این زمینه متخصص باشد، سیاستی که با دین همراه نباشد سیاست نیست، در سایر حوزه ها هم باید همینطور باشد و بسیج ابتدا باید متخصص باشد و سپس آن را وارد کنید.”

بسیج تاکید کرد: الهام گرفتن خوب است. بسیجی باید از موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار باشد و در کنار او ساده زندگی کند. این استفاده از حداقل ظرفیت است و صرفاً به دلیل اینکه جنگ تحمیلی توسط بسیجیان در عرصه های مختلف انجام می شود، می توانیم در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم.

عرب با تاکید بر لزوم توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفت: بسیج باید دست ساز و دارای آتش باشد. خدمت به مردم همیشه بخشی از زندگی من بوده است. ارائه خدمات رایگان به مدت 6 سال به کشاورزان مصداق بارز آن است، بنابراین من از سوی مردم به عضویت شورای شهر انتخاب شدم و هشت سال تلاش کردم در این قلعه به مردم خدمت کنم.

وی با بیان اینکه بسیج باید شهرت داشته باشد، به ویژه در مواقع بحرانی باید بهتر از دیگران مورد توجه قرار گیرد، افزود: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا سر حد سیل متضرر شدند. برای حمایت از مردم

بسیج با اشاره به احداث مجتمع اداری در شهر تباکادا جهت بازدید و ارائه خدمات از مراکز و موسسات حمایتی و خیریه گفت: انجمن خیریه ما برای کمک به بیماران نیازمند و مجروحین مختلف تاسیس شد وظیفه ما مسلمانان این است که بدانیم. اوضاع با 7 همسایه اطرافمان است، بقیه کار دل است.

عرب ادامه داد: بسیج دلسوز مردم و دولت است. با شعار دادن علیه آمریکا و اسرائیل نابود نمی شوند. ما باید کار کنیم. من هشت سال سابقه کار در شورای شهر دارم. من تجربه دیگری ندارم. من حتی یک فنجان چای هم بدهکار نیستم، در مواقع نیاز از جیب خودم خرج می کنم، شورا به افرادی نیاز دارد که جنبه معنوی و توانایی مالی داشته باشند بی جهت کار کنند، برخی می گویند، اما نمی توانند نفرات اول را جذب کنند. که باید سرمایه گذاری کنیم و اجازه دهیم کار را در جهت رضایت خدا انجام دهیم.

وی یادآور شد: جلب رضایت مردم هنر و کار سختی است، عده ای به نام دنیا می کشند در حالی که بی فایده ترین کار دنیا مادیات است.

این بسیجی فعال با اشاره به توانایی های مادی خود گفت: کار خدا این است که امروز بنده بی نیاز دنیا هستم، خداوند در قرآن قول داده که در کارهای خیر شرکت کند، خداوند بارها به سوی او باز می گردد.

عرب با اشاره به خاطره ای از سال 1378 گفت: مشورت با مادرم، حل مشکلات اعضای خانواده به ویژه فرزندان از جمله مواردی بود که هیچ وقت فراموش نکردم. من هم برای مداوای دیگران به مکه رفتم پول خرج کردم. احساس می‌کنم خداوند نوعی از خودگذشتگی را در ذهنم دارد. «هر جا بیشتر کار کردم درآمدم بیشتر شد و خداوند درهای رحمت مادی و معنوی را باز کرد.

وی در پایان با اشاره به حضور چهار ساله خود در جبهه خاطرنشان کرد: 13 ماه را بسیجی و بقیه را در عملیات هرمشهر، آزادسازی 13 روستای کردنشین، عملیات رمضان (آر پی جی بانوان) و بیت المقدس (تک تیرانداز) گذراندم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید