تفکر سپاه دفاع از انقلاب و خدمت به محرومان است. حضور پزشکان بسیجی در نقاط فقیر و دورافتاده کشور برای خدمت


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833999

هیهات گفت: در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات و کمبودها امکان خدمات رسانی به نیازمندان و مردم وجود ندارد، سپاه این مناطق دورافتاده و فقیر را با خدمات بهداشتی و درمانی خود تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت های سپاه پاسداران در حوزه سلامت در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: بیمارستان های صحرایی خط مقدم و درمان رزمندگان.

وی افزود: سپس در قالب سازمان بسیج پزشکان خدمات مختلفی به مردم مناطق ضعیف ارائه شد که از آن جمله می توان به راه اندازی بیمارستان های صحرایی در زمان بحران، اعزام تیم های تخصصی، اعزام پزشکان عمومی، نظارت بر درمان محرومان اشاره کرد. و مستضعفان «و ایجاد بیمارستان های تخصصی توسط سپاه در مناطق.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: خدماتی که سپاه در حوزه بهداشت و درمان برای ارتقای سلامت انسان ها ارائه می کند، همسو با خدماتی است که وزارت بهداشت به مردم ارائه می کند و همپوشانی دارد. در واقع در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات و کمبودها امکان ارائه خدمات به نیازمندان و مردم وجود ندارد، سپاه این مناطق دورافتاده و فقیر را با خدمات بهداشتی خود پوشش می دهد.

هیهات بیان کرد: وظیفه اصلی ما در سپاه پاسداران خدمت رسانی به محرومان است که شامل برنامه های مختلفی از جمله ارائه خدمات رایگان پزشکی از جمله اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و یا ارجاع بیماران نیازمند به بیمارستان و پیگیری روند درمان آنها است. ایجاد بیمارستان های صحرایی و تخصصی در مناطق محروم.

وی یادآور شد: ریشه تفکر رسمی و حمایتی سپاه پاسداران از نیت و خاستگاه تشکیل سپاه پاسداران و حفظ انقلاب و خدمت به محرومان نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: همانطور که می دانیم این انقلاب از خدمات، فداکاری ها و جانفشانی های این مردم محروم، مظلوم و پابرهنه سرچشمه می گیرد و هر چه داریم از مردم است و وظیفه ماست که به این مردم خدمات رسانی کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات سپاه در مبارزه با بیماری های عروق کرونر گفت: سپاه از ابتدا تاکنون خدمات گسترده ای را در قالب قرارگاه شهید سلیمانی به مردم ارائه می کند. در ابتدای شیوع این بیماری که از طریق انتقال سطحی و زیست محیطی مطرح شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمات گسترده ضدعفونی و مراقبت در منزل را برای رفع نیاز بیماران مبتلا به کرونر در قالب مراقبت صادقانه ارائه کرد.

وی افزود: در این دوره; فشار بر مجموعه بهداشت و درمان بیمارستان بود که با ورود نیروهای بسیج و پاسداران به بیمارستان ها و ارائه خدمات درمانی به نیروهای مسلح، این کار آسان شد.

گیگلز ادامه داد: سپاه در خصوص بیماری عروق کرونر خدمات گسترده ای ارائه کرد که با توجه به پیشرفت و تداوم بیماری، ورود سپاه به تشخیص با انجام آزمایشات تشخیصی سریع و درمان بیماران عروق کرونر در بیمارستان های سپاه دنبال شد. .

وی بیان کرد: ارائه خدمات واکسیناسیون در مراکز مختلف سپاه، ارائه خدمات سیار واکسیناسیون در شهرها و روستاها، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بازرسان ویژه بسیج در اقشار و مشاغل مختلف، کمک به شبکه های بهداشتی درمانی در ارائه خدمات درمانی و ارائه طرح های سپاه شامل طیف گسترده ای از برنامه ها می باشد. خدماتی که همچنان در قالب مرحله ششم کرونا اجرا می شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: آنچه سپاه در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه کرده مکمل خدمات وزارت بهداشت است. برخی از این خدمات در دوران بحران و برخی دیگر در مناطق فقیر و دورافتاده بوده که امکان ارائه آن وجود ندارد و به همین دلیل این خدمات به نوعی مکمل خدمات وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: بسیاری از پزشکان، پرستاران و افراد بهداشتی هستند که در مناطق فقیرنشین حضور دارند و با فکر و اندیشه و منش خود به مردم خدمت می کنند. سپاه پاسداران نیز این نیروها را سازماندهی، متحد و همراهی می کند تا این پزشکان بتوانند خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید