جلوه های ناب خدمت به محرومان در راه وحی


زمان: 09:47
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812354

در ایام مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام (ص) بار دیگر شاهد موج خدمات رسانی به محرومان جامعه و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، کمک به محرومان، نیازمندان و دستگیری مستضعفان و تامین نیازهای آنان از بارزترین ویژگی های پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) است.

اساس نظام اسلامی که توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری شد، بر اساس سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) است که کمک به محرومان، نیازمندان و دستگیری مستضعفان در اولویت است. نظام اسلامی.

در این راستا نهادهایی مانند کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و بهزیستی با پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد و مسئولیت دستگیری نیازمندان و محرومان را در برخی از اقشار جامعه بر عهده داشت و این نهادها نیز از منابع دولتی یا همکاری‌ها. نهادهای دیگری مانند سپاه و بسیج و کمک های خیرین و مردم به کمک نیازمندان می شتابند و در جایی خانه می سازند و وسایل و وسایل لازم را برای فقرا و نیازمندان فراهم می کنند.

این روزها که مصادف با ایام الله رجبی و مبعث نبی مکرم اسلام (ص) است، بار دیگر شاهد موجی از خدمت رسانی به محرومان جامعه بوده ایم که شیرینی این ایام را دو چندان می کند.


رسیدگی به محرومان از اولویت های مهم نظام اسلامی است

در همین راستا جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از آموزه های دینی است، افزود: این انقلاب الهی و نبوی بود.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) بر اساس پیام پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه هایی را پایه گذاری کردند که یکی از آن ها کمک به مستضعفان بود که نظام تشکیل می دهد. کمیته کمک یا مراقبت از معلولان ایجاد مزایای اجتماعی و ایجاد بنیاد برای افراد محروم به بی خانمان ها کمک کرد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده با بیان اینکه همه اصولی که در اسلام برای حکومت اسلامی وجود دارد در ابتدای انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) به شکل های مختلف تثبیت شد، توضیح می دهد: انقلاب اسلامی ما بر اساس حکومت نبوی و علوی است. .


اهدای هفت سری جهیزیه به جوانان متقاضی کمک از کمیته امداد

در همین راستا به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) و سالروز تاسیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره) هفت سری جهیزیه بین جوانان نیازمند میاندوآبی با حضور مقامات


4e0b1de0 8306 4c65 b12e e23e39d55c4a خبر خاکستری

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب در این مراسم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر گفت: برای هر یک از این جهیزیه ها 400 میلیون ریال منابع کمکی هزینه شده است.

این چوپان مست بود و افزود: این جهیزیه ها شامل پنج فقره یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، تلویزیون و ماشین لباسشویی بود.

وی تصریح کرد: همچنین 19 دیگ بخار هر کدام به ارزش 40 میلیون ریال در مناطق مختلف بین نیازمندان میاندوآب توزیع شد.


افتتاح هشت واحد مسکونی مددجویان اجتماعی

همچنین این روزها شاهد افتتاح هشت خانه مددجویان تحت پوشش بهزیستی بودیم که رئیس اداره بهزیستی میاندوآب در گفتگو با زرین خبر گفت: به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام (ص) هشت خانه مددجویان بلوک ها تکمیل و به مشتریان تحویل داده شد.


0e00a9e0 dd36 4985 96fe 43e2cb48f797 خبر خاکستری

علی کریمی گفت: این هشت مسکن مددجویان در روستاهای میاندوآب مرکزی ساخته و به مددجویان آسیب دیده تحویل داده شد.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب افزود: میانگین زیربنای هر بلوک 75 مترمربعی و اعتبار هزینه شده 12 میلیارد ریال است که 4 میلیارد ریال آن به صورت رایگان توسط بهزیستی و مابقی با تسهیلات بانکی و شخصی تامین می شود. درآمد.

وی گفت: تمامی مراحل ساخت یکی از این واحدها در روستای مروان کندی و مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و بسیج سازندگی سپاه ناحیه میاندوآب هزینه شده است. بوده.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید