زیدآبادی: کشور در این شرایط نیازی به قدرت خرابکارانه ندارد/ پیشینه علوی بازی شطرنج با کشور مقابل را نوعی گوریل بازی می داند.

زیدآبادی: کشور در این شرایط نیازی به قدرت خرابکارانه ندارد/ پیشینه علوی بازی شطرنج با کشور مقابل را نوعی گوریل بازی می داند.

زیدآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای علویان مبنی بر اینکه شطرنج با طرف مقابل را نوعی بازی با گوریل ها می داند چرا که هر وقت بخواهند تقلب می کنند، گفت: علویان می خواهند شطرنج بازی کنند و به عبارتی با او شریک شوند. قدرت؛ با آنها رقابت کنید و موقعیت های خاصی را اشغال کنید. طرف مقابل اجازه نمی دهد و شاید هنوز هم همینطور است، اما من در این سطح وارد نمی شوم و هیچ ادعایی برای بردن مجلس و … ندارم.

فروزان آصف نهایی: جمهوری اسلامی نمی تواند با دست گذشته ادامه دهد. این یک بن بست مطلق است و نمی تواند ادامه یابد. سیستم این را در درون خود حس می کند.

احمد زیدآبادی فعال سیاسی پیش از بازنشستگی از دنیای سیاست در کافه خبر «خبرآنلاین» شرکت کرد و به سوالات عبدالجواد موسوی پاسخ داد. وی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از وضعیت پس از اعتراضات اخیر چیست، با اعلام مطلب فوق گفت: اینکه معترضان و مخالفان را می شناسند و سعی می کنند بین آنها و شورشیان مرز بکشند، این طور نبود. در گذشته و ایجاد چنین مشکلی ناشی از مواجهه با مشکل عینی مربوط به بحران های متعدد در کشور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش نظام سیاسی به اعتراضات اخیر گفت: تاکید نظام سیاسی بر اینکه هر ایرادی که دارید به ما بگویید نشان از تغییر زیربنای فکری آنها نیست، بلکه نظام مجبور است برای بقای شما اقدام کنید، خودتان مسیر را تغییر دهید. . اگر دولت به این شکل پیشرفت کند، نیازی به نیروهای برانداز و دشمنان ندارد و از درون فرو خواهد ریخت.

زیدآبادی: کشور در این شرایط نیازی به قدرت خرابکارانه ندارد/ پیشینه علوی بازی شطرنج با کشور مقابل را نوعی گوریل بازی می داند.

وی درباره اینکه دانشجویان بسیجی خواهان گفت وگو هستند، چه نظری دارد، گفت: بهتر است طرف توسعه پیدا کرده باشد و گفت وگو می خواهد. از آنجایی که همه طرف ها از این مشکل منتفع می شوند تا زمانی که طرف مقابل خود را برای گفت و گو آماده کند، فردی که حرفی برای گفتن دارد در صورت رد دعوت به گفت وگو، از این مسئله منصرف شده است. و من هرگز نمی خواهم در موقعیت انکار قرار بگیرم.

وی در ادامه گفت: من این شرایط را گذرانده ام که صورت کسی را بریده یا بینی کسی را به خاک مالیده و راه افتاده ام. برخی افراد نمی توانند این مشکل را تحمل کنند. می گویند هنوز باید پرتابه خشم باشی که به صورت همه توانا و توانا پاشیده شده است و من اصلاً چنین نیستم و هرگز نبوده ام. و اگر تا به حال چنین چیزی را تصور کرده اید، تصور شما بوده است. من مسئول درک شما نیستم.

زیدآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای علویان مبنی بر اینکه شطرنج با طرف مقابل را نوعی بازی با گوریل ها می داند چرا که هر وقت بخواهند تقلب می کنند، گفت: علویان می خواهند شطرنج بازی کنند و به عبارتی با او شریک شوند. قدرت؛ با آنها رقابت کنید و موقعیت های خاصی را اشغال کنید. طرف مقابل اجازه نمی دهد و شاید هنوز هم می دهند، اما من در این سطح وارد نمی شوم و هیچ ادعایی برای بردن مجلس و … ندارم. من یک ایده را به چالش می کشم و می گویم این ایده این مضرات را برای کشور دارد… شاید اشتباه از ابتدا این بود که اصلاح طلبان قدرت را گرفتند و بازی درگیری را برای به دست آوردن میدان شروع کردند. دغدغه اصلی روشنفکر در عرصه مدنی، اعتلای جامعه و تامین کالاهای عمومی مبتنی بر مصالح عمومی است. اساسا من به دنبال قدرت نیستم، آنها هم راحت هستند. آنها هم از اینکه من به دنبال حذف نیستم خیالشان راحت است. بلکه به دنبال اقناع هستم.

دیدگاهتان را بنویسید