زیرساخت ها و راه های استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تدابیر ویژه است


ساعت: 08:53
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880962

محمدباقر قالیباف صبح امروز در راس هیاتی متشکل از روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس، معاون نظارت و مجریه رئیس مجلس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، دکتر محمدباقر قالیباف صبح امروز در سفری به منظور نظارت بر ستاد به استان کهگیلویه-ابیر احمد سفر کرد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران استانی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که روسای کمیسیون های تخصصی مجلس از جمله فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیته سازندگی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دکتر کلیباف را همراهی می کنند.

بر اساس این گزارش، نظارت بر اجرای مصوبات قانونی این استان و بررسی پیشرفت پروژه های اصلی کهگیلویه و بویراحمد و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی از طرح های اصلی استان


78002481 055b 44d0 ba1d d5ab07ed2102 خبر خاکستری


محمدباقر قالیباف در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران برنامه های خود برای سفر دیدبانی و هیئت همراه به این استان را تشریح کرد. .


رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به فاصله سفرهای رصدی گفت: در دوره قبلی سفرها فعالیت و تحرک دولت قبل آنطور که باید نبود و اکثر پروژه ها را در اماکن پیگیری کردیم. با روی کار آمدن دولت جدید و حضور خوب در میدان، این جهت در شورای اسلامی به ما داده شد تا با نگاه و نظارت ستاد که به معنای نظارت و کنترل بر پروژه ها به ویژه در حال اجراست. -تا برنامه هفتم توسعه می توان سیاست ها و رویکردهایی را اتخاذ کرد که به ویژه برای استان های فقیر اقدام کنیم.


وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی استان باید اقدامات ویژه ای به ویژه در حوزه زیرساخت ها و راه ها انجام شود، ادامه داد: در بررسی های انجام شده روستاهای زیر 20 خانوار با مشکل برق، آب و گاز مواجه هستند. ما معتقدیم باید مطالعات انجام شود و این گونه پروژه ها و مشکلات در برنامه هفتم توسعه دیده شود.


کلیباف ادامه داد: به همین دلیل بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این استان را برای سفر انتخاب کردیم که انشالله با نظارت خوب بر پروژه ها و مشکلات چه در زمینه اموری مانند دیوان محاسبات، حسابرسی، اعتبارات. و مشکلاتی که ممکن است در زمینه اعطای اعتبارات و همچنین ساماندهی پروژه هایی که اعطای آن زمان بر است، پیش بیاید.


0645f194 a12b 40aa 838e 7078621b7958 خبر خاکستری


رئیس قوه مقننه در خصوص تهیه برنامه هفتم توسعه در مجلس تصریح کرد: امیدواریم در برنامه توسعه بعدی بتوانیم پروژه های طولانی و زمان بر را به بهره برداری برسانیم و پروژه هایی را که بیش از 2 دهه طول کشیده است ساماندهی کنیم. برنامه شروع شد


وی در خصوص اقدامات اولیه انجام شده برای سفر نظارتی در استان نیز گفت: قبل از سفر کار کارشناسی خوبی انجام شد و زمان زیادی صرف شد که جلسات متعددی با وزرا و بخشدار انجام شد و تیم های میدانی قبلا به استان سفر کردم و امیدوارم امروز با همکاری هم بازدیدهای میدانی خوبی داشته باشیم تا برای رفع مشکلات این موضوع گام جدی برداریم.


bd653efc 617f 488f b79b 7f47be35bd8b خبر خاکستری


کلیباف درباره مشکل آفات جنگل‌های بلوط زاگرس نیز گفت: دولت قطعاً به این موضوع توجه دارد و مسائل زیست‌محیطی مورد توجه است و این مشکل پروانه سفید بلوط زاگرس خوار نیز یکی از دغدغه‌های سفر ماست که باید توجه کنیم این یک واقعیت است که در دهه های اخیر پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین گرمای هوا، آتش سوزی و کمبود تجهیزات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز این منطقه ایجاد کرده و نتایج خوبی در حفظ محیط زیست این منطقه داریم. زاگرس ما با آنچه گفته شد موافق نیستیم، یکی از دغدغه های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در مورد آن است.


رئیس قوه مقننه در کشورمان در قسمت پایانی سخنان خود در خصوص مطالبات مستمری بگیران نیز گفت: در خصوص مطالبات سال گذشته افزایش دستمزد به ویژه در حوزه تامین اجتماعی داشتیم. و امسال با تصمیم دولت افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران داشتیم البته نمی گویم این موضوع جبران کننده تورم است اما قطعا نسبت به گذشته اقدام قابل توجهی است و کمک می کند کنترل کنیم. افزایش تورم و تثبیت و کاهش تورم مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید