کهگیلویه و بویراحمد کمترین زیرساخت های ورزشی بیرونی را در مدارس دارد

بدیهی است که نشاط یک جامعه به زیرساخت های آن استان و منطقه بستگی دارد. ورزش یکی از مسائلی است که مورد نیاز است.

2dc8ab80 ca02 44cb a9fe a9c7dd995a9d خبر خاکستری

داشتن سالن های سرپوشیده و بیرونی نیز در مدارس یک ضرورت است، زیرا فرزندان ما باید اهمیت ورزش را از کودکی بیاموزند و بدانند که یکی از ابعاد بدن و زندگی سالم ورزش است.

ad238f0d 9a73 4400 aaf9 fef578d5eb45 خبر خاکستری
8f07f585 123a 4711 be4f 23aefde7a6bf خبر خاکستری

یکی از خبرگزاری های رسمی کشور امروز آماری را منتشر کرد که نشان می دهد متاسفانه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر سرانه ورزشی در مدارس استان چه در فضای باز و چه در مدارس تعطیل وضعیت خوبی ندارند.

زیرساخت های ورزش مدارس در کشور به دو دسته زیرساخت های خارجی و داخلی تقسیم می شود و استان های بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان و یزد پنج استان اول از نظر سرانه امکانات ورزشی و استان های هرمزگان، کوگیلویه هستند. و بویراحمد، آذربایجان غربی، البرز، سیستان و بلوچستان کمترین سهم سرانه زیرساخت ورزش در فضای باز را دارند.

سرانه زیربنای ورزش در فضای باز در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد 044 بر مترمربع است، در حالی که سرانه زیربنای ورزش در فضای باز در بهترین وضعیت کشور کمتر از نیم متر مربع است و استاندارد اجماعی برای آن وجود ندارد. مدرسه اما بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اروپا کمترین زیربنای سرانه دانش آموزان را 2.5 مترمربع اعلام کرده است.

از نظر سرانه امکانات ورزشی سرپوشیده، مدارس استان های آزاد کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هفدهم قرار دارند. اگرچه نسبت به سرانه ورزش در فضای باز جایگاه بهتری دارد اما در مقایسه با کشور وضعیت خوبی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید