ساختن آینده کشور رسالت اصلی نظام آموزشی است


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917991

رئیس سازمان آموزش و پرورش برجسته کشور گفت: آینده سازی کشور رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت است و طرح رتبه بندی اولین گام دولت برای حمایت از معلمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید طریقی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش ممتاز کشور با بیان اینکه ارزشمندترین سرمایه ها و امانت های کشور به نام دانش آموزان در اختیار ماست، افزود: اولین وظیفه ما حفاظت از دانش آموزان و ارزش افزودن به این سرمایه است، همه دستگاه ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشد تا آموزش و پرورش بتواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس سازمان آموزشی برجسته کشور گفت: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردها و مأموریت های آموزشی ما با چالش هایی مواجه شد، باید بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع اصلی که در آموزش و پرورش دنبال می شود سند تحول دولت است که در آن 37 حوزه اولویت مشخص شده و اولویت ها کاهش یافته و بر اساس تفکر تحول آفرین سه محور اصلی داریم. . “

طرفی حسینی گفت: محور اول اصلاح نظام مدیریت آموزش و پرورش است که شامل تقویت مدیریت مدرسه و… است، مدیر آموزش و پرورش و مدیر مدرسه ارکان تحول هستند، محور تحول درون بخشی و بین بخشی و هم افزایی فرابخشی، ائتلاف نهادهایی که ارکان آموزش و حکومت را در قوای سه گانه تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: بعد از 8 ماه وزیر آموزش و پرورش بخشنامه ای در بند 24 ابلاغ کرد که یکی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی ارتقای امور است که از اولویت های دولت، ارتقای بر اساس مدرسه حاج قاسم است. سلیمانی.

رئیس سازمان آموزش و پرورش ممتاز کشور گفت: رتبه بندی معلمان اولین گام دولت برای حمایت از معلمان است، باید کارآمدی نظام را نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم کارآمد را داریم، کارایی یعنی بهره وری بالاتر نسبت به آنچه که داریم. دارند. آنها انتظار دارند.

طرفی حسینی با اشاره به اینکه امسال 100 مرکز حل مشکلات آموزشی در کشور به بهره برداری رسید، تصریح کرد: محور دوم توسعه عدالت آموزشی است که در این راستا قرارگاه عدالت آموزشی تشکیل می شود و سطح دیگر تنوع، اردوها است. در کشور مناسب سازی، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «شهید محمود» با شناسایی حضوری بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: محور سوم نوسازی فعالیت های پرورشی و آموزشی است که برای این منظور توسعه متوازن با توجه به هدف و اکولوژی و نیاز منطقه انجام شده است.

معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 500 توانبخش در کشور آموزش دیده اند، گفت: این حق دانش آموزان ممتاز است که شرایط تحصیلی با توجه به استعداد و توانایی هایشان در مسیر درستی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید