ساده ترین کار فوتبال ایران به قول جواد نکونام

ساده ترین کار فوتبال ایران به قول جواد نکونام

جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل صنعت نفت گفت: دربی هر استانی حساسیت های خاص خود را دارد. این دیدار نیز پر جنب و جوش، قوی و تاکتیکی بود و هر دو تیم نمی خواستند بازی را ببازند. هر دو تیم از نظر بدنی بازی کردند اما ما بیشتر تلاش کردیم تا فوتبال خود را بازی کنیم. می خواستیم از پشت زمین بازی کنیم که دوستش داشتیم، اما شرایط زمین ما خیلی بد است. این را به باشگاه هم گفتم.

وی ادامه داد: در نیمه اول باید از یک قدمی توپ را می گرفتیم اما به دلیل شرایط بد زمین نتوانستیم گلزنی کنیم. متاسفانه وضعیت ورزشگاه نسبت به پارسال خیلی بدتر است و کیفیت زمین روی بازی ما تاثیر گذاشت. از باشگاه خواستم پیگیری کند تا بتوانیم شرایط زمین را بهتر کنیم. هفته گذشته دو بار به این موضوع اشاره کردم، اما زمان کمی برای حفظ زمین وجود دارد که امیدوارم مسئولان بتوانند زمین را برای تیم و مردم آماده کنند، زیرا ورزشگاه باید زمین صاف و همواری داشته باشد و همه اینجا بیایند. خوب بازی کنید و لذت ببرید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: تیم ها در اینجا بسیار فشرده، فشرده و متعهد بازی می کنند تا بتوانند حداقل امتیاز را بگیرند و اهواز را ترک کنند. امروز نفت فشرده و بسته بازی می کند و اگر این تیم تمام بازی های خود را به این شکل انجام دهد در صدر جدول قرار می گیرد. این تیم امروز خیلی خوب و پرتلاش بازی کرد و من به علیرضا منصوریان و بازیکنانش تبریک می گویم زیرا تیم او باید خوب بازی کرده و از اینجا یک امتیاز بگیرد. آنها قطعا خوشحال هستند، اما برای این شرایط باید بیشتر تمرین کنیم، زیرا تیم ها به اینجا می آیند و از نزدیک بازی می کنند و تیم ما باید بتواند گلزنی کند. نباید اجازه دهیم امتیازها به راحتی از اینجا خارج شوند.

نکونام گفت: در بازی های خارج از خانه، تیم ها باز می شوند و از جلو به ما فشار می آورند، بنابراین پیروزی برای ما راحت تر است، اما در خانه مشکل داریم و باید آن را حل کنیم. باید بیشتر تمرین کنیم و بتوانیم گل بزنیم، اما مشکلی که داریم این است که فاصله بین مسابقات کم است. برخی شرایط برای همه تیم ها سخت است و من از اول فصل نبوده ام. عبور از تیم هایی که نزدیک بازی می کنند سخت است، اما وقتی سانتر می زنیم، نمی توانیم آخرین ضربه را به گل تبدیل کنیم.

وی همچنین به عملکرد فنی تیمش اشاره کرد و گفت: تیم ما امروز خوب بازی کرد و کار درستی انجام دادیم. امیدوارم بتوانیم در بازی های آینده و به خصوص بازی های خانگی شرایط را بهتر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه بازیکنان این تیم در محوطه جریمه حریف بی دقت بودند، یادآور شد: مشکل این بود که می توانستیم از دفاع فشرده صنعت نفت عبور کنیم، اما هر بار که پاس می دادیم، توجه نمی کردیم. به ضربات نهایی موقعیت پاتوس را ببینید. موقعیت او 100 درصد بود اما نتوانست گلزنی کند. حق با شماست و باید در ضربات آخر و پاس های آخر بیشتر تمرین کنیم که قطعا این مشکل حل می شود.

نکونام با بیان اینکه بازی های بدون گل در لیگ ایران افزایش یافته است، گفت: خلاقیت در فوتبال کم شده و شاید به اندازه انگشتان یک دست در فوتبال ایران بازیکن خلاق داشته باشیم که در حال حاضر نتیجه بازی را تغییر دهد. قبلاً اینطور نبود و ما بازیکنان خلاق زیادی داشتیم که همزمان موقعیت ایجاد می کردند و گل می زدند. در فوتبال جهان، گران قیمت ترین بازیکنان مهاجمان هستند، کسانی که گل می زنند یا پاس گل می دهند. یک مدافع خوب هم گران است اما همه به دنبال گلزنی هستند. ما در فوتبال کمبود این بازیکنان را داریم.

وی افزود: در فوتبال ایران دفاع راحت ترین کار است و موقعیت ها با ضربات ایستگاهی و مبارزه تن به تن به وجود می آید. بردن با سبک بازی در هر جای دنیا سخت است، مخصوصاً در فوتبال ایران که تیم ها سعی می کنند از خود دفاع کنند که راحت ترین کار است. تعداد بازیکنان خلاق بسیار کم است و چند نفر از ایران رفته اند. شما در حال تماشای آقای گل در تیم ها هستید. بیشتر با پنالتی. در این شرایط فقر گلزنی را در فوتبال خود احساس می کنیم. مشکل فوتبال ما همین است و امیدوارم به زودی همه تیم ها بتوانند بازیکنان خلاقی را در فوتبال ایران معرفی کنند و شاهد گلزنی های بیشتری در فوتبال خود باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید