سازمان امور مالیاتی از شهرداری خواست تا اطلاعات خانه های خالی را ارائه کند


ساعت: 10:02
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885789

رئیس سازمان امور مالیاتی از رئیس شورای شهر تهران خواست تا اطلاعات خانه های خالی و لوکس را به صورت آنلاین برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی تحویل دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان امور مالیاتی، داود منظور در نشست مشترک با اعضای شورای شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی نظام مالیاتی، دستاوردها و برنامه های جاری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه درآمد مالیاتی پیش بینی شده در بودجه امسال 454 هزار میلیارد تومان است، گفت: این میزان درآمد مالیاتی نسبت به بودجه مصوب سال گذشته حدود 61 درصد و نسبت به عملکرد سال گذشته حدود 50 درصد رشد نشان می دهد. سال گذشته بله

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در 4 ماهه سال جاری بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شد که بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در مجموع 70 هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری ها وصول می شود و دهیاری های سراسر کشور باید واریز شوند.

وی هدف از اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان را یکی از محورهای مهم برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی و از برنامه های تحول دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: سامانه مودیان اکنون آماده بهره برداری است. به زودی از مودیان مالیاتی خواسته می شود تا این قانون را به طور کامل اجرا کنند.

وی بیان کرد: با اجرای این قانون فعالان اقتصادی باید از پایانه های فروشگاهی استفاده کرده و یا صندوق های خود را به نرم افزار و سخت افزار استاندارد مورد تایید سازمان تجهیز و صورتحساب الکترونیکی صادر کنند. این فاکتورها در پرونده مالیاتی ثبت و نگهداری می شود و مبنای محاسبه مالیات بر نتایج به دست آمده و مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

منظور به دو وظیفه مهم سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه های مجلل و خانه های خالی نیازمند همکاری هر چه بیشتر شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی است.

وی از رئیس شورای شهر تهران خواست تا زمینه ای را فراهم کند تا شهرداری ها به عنوان هماهنگ کننده سیاست های کلان شهرها اطلاعات دقیق خانه ها و باغ های ویلاهای گران قیمت را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه سخنان خود پیشنهاداتی را برای اجرا ارائه کرد و خاطرنشان کرد: ارسال آنلاین اطلاعات اراضی بایر، ارسال آنلاین اطلاعات مجوزهای ساخت و پایان کار، نامگذاری طرح ها و پروژه های عمرانی و نصب تابلو در اطراف محور مالیاتی متناسب با توسعه فرهنگ مالیاتی مشارکت در تهیه اصلاحیه قانون مالیات در حوزه املاک، مستغلات و خانه های خالی و انتقال آن به شهرداری ها در راستای تحول دولت مردمی مستندسازی، ارسال اطلاع از واحدهای تجاری مسکونی، ویلاها و باغ های ویلایی به سازمان امور مالیاتی به منظور شناسایی خانه های مجلل و در نهایت تقویت تعامل و همکاری اعضای کمیسیون املاک موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم و تسهیل امور می باشد. فعالیت های سازمان امور مالیاتی در زمینه تعیین ارزش معاملات ملکی از جمله مواردی است که با مشارکت و همکاری موثر شورای شهر تهران پیشنهاد می شود.

قدردانی از رئیس شورای شهر تهران برای اختصاص سهمیه 70 هزار میلیارد تومانی به شهرداری ها از محل مالیات امسال

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده نقش مهمی در توسعه پایدار شهری دارد، خاطرنشان کرد: بودجه ای که به صورت عوارض در اختیار شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور قرار می گیرد از محل اخذ می شود. اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار سست است و باید از این نقطه به سمت افزایش سهم شهرداری ها برویم.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک در شورای شهر تهران برای ورود به موضوعات و بحث‌ها و کمک به تصمیم‌گیری در حوزه‌های کلان اقتصادی شد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی می‌شوند، لازم است تعامل و تعامل قابل قبولی داشته باشیم. همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور و تبادل تجربیات در جهت اجرای هر چه بهتر قوانین جدید.

اخبار سازمان امور مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید