سازمان باید دعاوی خود را به شورای حل اختلاف حل و فصل کند


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809809

رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان نظام پزشکی برای حل مسالمت آمیز و سازشکارانه اختلافات و دعاوی را از طریق مشاوره حل و فصل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی، جامعه پزشکی را یکی از ارزشمندترین شهدای کشور برشمرد و از 200 شهیدی که کادر درمانی آنان «نزدیک به دو سال» با شیوع بیماری عروق کرونر در دنیا، ایران اسلامی با وجود محدودیت‌های دشمنان، در مبارزه با این بیماری در مقایسه با بسیاری از کشورهای مدعی پیشرو بوده است.

رئیس قوه قضائیه پیشرفت علمی به ویژه پیشرفت در حوزه پزشکی را در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه زیرساخت‌ها و شبکه‌های نظام سلامت، افزایش تعداد پزشکان نسبت به جمعیت و ارتقای امید به زندگی اذعان می‌کند. شاخص در بین مردم به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تقویت روحیه خودباوری در برخی از عرصه های علم پزشکی یکی از کشورهای پیشرو در جهان محسوب می شود و امروزه هیچ درمانی وجود ندارد. در کشور و این عزت است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اختیارات قانونی قابل توجهی که سازمان نظام پزشکی در سطوح و موضوعات مختلف دارد، گفت: سازمان نظام پزشکی برای حمایت از بیمار و جامعه پزشکی از اختیارات قانونی مطلوبی در حوزه های سازمانی و نظارتی برخوردار است. ، آموزش، جذب نیرو و … و انتظار می رود سازمان از تمامی فرصت های قانونی خود برای ارتقاء و ارتقاء بیشتر پزشکی در کشور و حمایت از بیمار استفاده کند.


لزوم حفظ جایگاه و منزلت جامعه پزشکی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه پزشک و پزشک در مکتب و نظام ما از جایگاه و منزلت بالایی برخوردارند، با اشاره به لزوم حفظ این جایگاه و منزلت، جامعه پزشکی و نهادهایی مانند سازمان نظام پزشکی را ضروری دانست. برای حفظ این جایگاه و شأن والای مسئولیت ویژه ای دارند وی گفت: عموم مردم و جامعه به پزشکی و پزشکی به عنوان یک حرفه و شغل نگاه نمی کنند و نگاه ویژه ای به جامعه پزشکی دارند. این امر مسئولیت جامعه پزشکی کشور را دو چندان می کند. بنابراین لازم است همه دست اندرکاران این موضوع از کارکنان نیروهای مختلف و متولیان نظام سلامت در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی گرفته تا خود پزشکان نسبت به حفظ و ارتقای تمامی مسائل و موضوعاتی که در به نحوی که به پزشکی و پزشکی مربوط می شود تمام تلاش خود را بکنید تا خداوند جایگاه رفیع پزشکان را در کشور خدشه دار نکند.

رئیس قوه قضائیه رازداری، مسئولیت پذیری، اختصاص وقت قابل توجه به بیمار و برخورد خوب با او در گفتار و رفتار را از مهمترین ویژگی های اخلاقی پزشک دانست و گفت: خانواده او برای پزشک و پزشک بسیار مهم است. دکتر کادر پزشکی و منشی

سازمان نظام پزشکی باید تا حد امکان از طریق شوراهای حل اختلاف به رفع دعاوی خود بپردازد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار اعضای سازمان نظام پزشکی با کارکنان مرکز توسعه اختلاف، به جامعه پزشکان و نهادهای متولی نظام سلامت از جمله سازمان نظام پزشکی توصیه کرد تا اختلافات خود را حل و فصل کنند. از طریق مشاوره برای حل اختلافات و حل و فصل صلح و سازش.

رئیس قوه قضائیه همچنین به موضوع ارسال همزمان شکایات پزشکی به سازمان نظام پزشکی و سازمان پزشکی قانونی و آسیب های ناشی از این موضوع اشاره کرد و از مسئولان خواست تا پرونده های نظارتی بر این موضوع را بررسی و احصا کنند. موضوع. نیاز به اصلاح، اقدام مقتضی و در صورت نیاز بخشنامه صادر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه در قوه قضاییه شعب خاصی برای رسیدگی به پرونده های پزشکی وجود دارد، گفت: در این شعب از قضات آشنا به امور پزشکی استفاده می شود. البته سازمان نظام پزشکی می تواند به قوه قضائیه در تربیت قضات پزشکی قبل و در حین خدمت به طرق مختلف کمک کند و ما از مشارکت آنها استقبال می کنیم.

رئیس قوه قضائیه در عین حال رسیدگی به پرونده پزشکان غیر مرتبط با حرفه و رشته پزشکی در شعبه ویژه را غیر ضروری می داند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون دستورات و تاکیدات خاصی در خصوص رعایت پزشکان در صدور حکم حبس دارد، گفت: سلب آزادی از آنان برای جامعه پزشکی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است و سازمان نظام پزشکی به مقتضیات اتخاذ می کند. اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حوادث و کمک به تسریع در پیگیری این مسائل.

رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تکالیف قانونی قوه قضائیه برای احیای حقوق عامه و تعهدات نهادهای مختلف برای کاهش هزینه های درمان بیماران به جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی توصیه کرد: سازمان نظام پزشکی از اختیارات قانونی برای حمایت از بیماران برخوردار است. مطلوب و قابل انتظار است که سازمان از تمامی فرصت های قانونی خود برای ارتقاء و ارتقاء بیشتر پزشکی در کشور و حمایت از بیمار و کاهش هزینه های درمان استفاده کند.


قوه قضائیه بهشت ​​پزشکان و جامعه پزشکی کشور است

محمد رائی زاده رئیس سازمان نظام پزشکی پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه بهشت ​​پزشکان و جامعه پزشکی است که اخیرا رئیس قوه قضائیه با اقشار جامعه و حوزه های مختلف داشته است. گروه ها نوید می دهند که شاهد تحولات مثبتی در حوزه مسائل و مشکلات مربوط به جامعه پزشکی خواهیم بود.

وی با ارزیابی سیستم قضایی برای تعیین مجازات های جایگزین حبس، از آمادگی کامل سازمان نظام پزشکی برای ارائه آموزش های تخصصی به قضات مربوطه در زمینه مدارک پزشکی خبر داد.

رئیس زاده همچنین گفت: «حمله به جامعه پزشکی در مردم و رسانه ها» و همچنین «مداخلات غیرمجاز بهداشتی» از چالش های اصلی نظام پزشکی و جامعه پزشکی است.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی از قوه قضائیه انتظار دارد به طور جدی در مورد ادعای حملات غیرقانونی به جامعه پزشکی رسیدگی کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به «مداخلات غیرمجاز در حوزه بهداشت و درمان» گفت: برای این مداخلات 10 میلیون تن جریمه در نظر گرفته شده که به هیچ وجه بازدارنده نیست و این قانون قطعا نیاز دارد. تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی کشور ماهانه به حدود 80 میلیون نفر خدمات ارائه می کند، افزود: در سال 99 تعداد شکایات ثبت شده در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی نزدیک به 14 هزار مورد بوده که 30 درصد آن منجر به کیفرخواست

رائی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود، پیشرفت 43 سال اخیر در حوزه های «رشد سلامت»، «کسب دانش پزشکی»، «تربیت نیروهای توانمند متخصص و فوق تخصصی» و «کسب تکنیک های پیچیده درمانی» را غیرقابل انکار خواند. ما امروز برای پیچیده ترین درمان های دنیا نیازی به رفتن به خارج نداریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در اوایل انقلاب حدود 13 هزار پزشک داشتیم و امروز این تعداد به نزدیک به 160 هزار پزشک رسیده است، گفت: شاخص پزشکان نسبت به جمعیت در کشور ما پنج و پنج افزایش یافته است. نیم بار نسبت به قبل از انقلاب

رای زاده ضمن ناعادلانه خواندن توزیع جامعه پزشکی در کشور گفت: باید هرچه سریعتر برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین «اجرای ارزش‌های والای اسلام در امور پزشکی»، «ترویج و اصلاح مسائل پزشکی»، «ارتقای سطح دانش پزشکی»، «حمایت از حقوق بیماران»، «حمایت» حقوق صنفی «پزشکی» و «تنظیم روابط» «پزشکی با سایر نهادها» یکی از اهداف این سازمان است و گفت: جامعه پزشکی در 2 سال گذشته بیش از 200 شهید سلامت تقدیم کرده است. در طول شیوع ویروس معروف تاج.


نتیجه اقدامات عملی رئیس قوه قضاییه در چند وقت اخیر، مسئولیت وی در جامعه محسوس است.

منصور جعفری نمین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز در این جلسه در سخنانی گفت:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی همچنین با پیشنهاد تشکیل شعبه ویژه دادگاه و رسیدگی به جرایم پزشکی در هر شهرستان، خواستار استخدام قضات مجرب و آگاه در این زمینه ها شد.

جعفری نمین همچنین با اشاره به ارائه همزمان برخی پرونده ها در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی که گاها به صداهای متضاد منجر می شود، از قوه قضائیه خواست با برنامه ریزی و رسیدگی بخشنامه ای به گونه ای که این پرونده ها صرفا پزشکی باشد. . توصیه شده؛ زیرا پزشکی قانونی در سازمان نظام پزشکی نماینده دارد و می تواند نظر خود را در مورد پرونده اعلام کند.

راه اندازی همکاری سازمان پزشکی قانونی با سازمان نظام پزشکی در بسیاری از حوزه های چالش برانگیز از جمله «سقط جنایی»، «خطای پزشکی» و «پزشکان»

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز ابراز امیدواری کرد که سازمان نظام پزشکی با حمایت و حمایت نزدیک دولت، مجلس و قوه قضائیه بتواند در ارائه خدمات موفق تر باشد.

مسجدی افزود: رئیس قوه قضائیه بارها در جلسات مختلف تاکید کرده است که در شرایط کنونی قوه قضاییه علاوه بر حمایت سازمانی از جامعه پزشکی باید حمایت شخصی از این جامعه را در دستور کار خود داشته باشد.

وی همچنین از آغاز همکاری سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در بسیاری از حوزه های چالش برانگیز از جمله «سقط جنایی»، «خطای پزشکی» و «سوابق پزشکی» خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید