25 مرجع حل اختلاف کارگری در سیستان و بلوچستان به دعاوی کارگران و کارفرمایان رسیدگی می کنند


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917154

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

الله نظرشاه بخش گفت: 25 مرجع حل اختلاف کار در استان بر اساس ماده 157 قانون کار، حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی را بر عهده دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اله نظر شاه بخش معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در کارگاه آموزشی اعضای دستگاه های حل اختلاف استان گفت: بر اساس یکی از دستورالعمل‌های جدید ابلاغی معاونت روابط کار وزارت متبوع به استان‌ها ابلاغ شده است، ادارات تعاون، کار و رفاه آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف هستند.

وی با بیان اینکه 25 مرجع حل اختلاف کارگری در استان وظیفه حل اختلاف کارگر و کارفرما را بر عهده دارند، افزود: از این تعداد 19 هیات تشخیص و 6 هیات حل اختلاف هستند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص تشکیل شوراهای سازش درون کارگاهی در سطح واحدهای کارگری نیز گفت: یکی از مصوبات اداره کل تعاون، کار و اجتماعی بهزیستی باید رسیدگی به دعاوی کارگری را تسهیل و تسریع بخشد و کارفرما باید در مغازه هیأت های سازش ایجاد کند زیرا پذیرش هر نوع دادخواست در مراجع حل اختلاف کار منوط به اعلام عدم سازش از سوی مغازه خواهد بود. هیئت مصالحه

نماینده موسسه کار و تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان همچنین افزود: به همت موسسه کارگاه آموزشی ویژه اعضای هیات های حل اختلاف استان به مدت 48 ساعت در 6 روز برگزار شد.

امید آذرنگ افزود: در این کارگاه آموزشی 40 نفر شرکت کردند و در پایان برای این افراد گواهینامه از سوی موسسه کار و تامین اجتماعی صادر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید