شعب ویژه برای رسیدگی به دعاوی خصوصی سازی در حال ایجاد است


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821618

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های واگذاری به سازمان خصوصی سازی و دعاوی شرکت های دانش بنیان در دادگاه تخصصی تجارت تشکیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون به همراه محمدحسن پیرزاده معاون قوه قضاییه با علی القاسیمر رئیس کل دادگستری تهران و رئیس کل دادگستری تهران مجتمع اختلافات تجاری، امشب برگزار شد.

پورابراهیمی با قدردانی از اقدامات بسیار موثر دادگستری تهران در راه اندازی دادگاه های تخصصی به ویژه دادگاه های تخصصی اقتصادی گفت: به اشتراک گذاری و در نتیجه بهبود عملکرد. ما در داخل کشور و به زودی در “مجتمع قضایی رسیدگی تخصصی دعاوی تجاری” هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نامزدی امسال را سال «تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» دانست و گفت: بحث پیشگیری یکی از موضوعات مهم در قوه قضائیه است. در همین راستا کمیسیون اقتصادی مجلس از تجربه قضات در تدوین و اصلاح قوانین تجارت استقبال می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با قوه قضائیه گفت: این کمیسیون در زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تشکیل شد و اصلاح آن کارساز خواهد بود. .

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور یکی از نگرانی های جدی مربوط به واگذاری ها به سازمان خصوصی سازی است و این حوزه باید اصلاح قانونی شود. تاکید ما این است که نقل و انتقالات در شرایط مناسب انجام شود. روند دعوای خصوصی سازی نیز باید در دادگاه های تخصصی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره های تخصصی اقتصادی قضات مجتمع قضایی در پرونده های تخصصی گفت: روند سریع توسعه علمی و تخصصی مسائل اقتصادی مستلزم استفاده از دوره های تخصصی است. به خوبی مجهز باشید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید