شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شد 


به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان، ضمن محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی، اظهار داشت : رژیم جعلی و منحوس صهیونیست با به شهادت رساندن جمع کثیری از کودکان و زنان بی گناه ، تمامی معاهدات بین المللی را زیرپا گذاشته و امیدواریم به فضل خداوند شاهد نابودی و ریشه کنی این رژیم و موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت باشیم. 

حجت الاسلام حسینی در ابتدای این جلسه اظهار داشت : انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه های انتخابی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم ، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم. 

وی افزود: بر اساس بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه ، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است . 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت : شعب ویژه ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد. 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: لازم است که دستگاههای متولی و ذی صلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین ، با آنها بصورت قانونی برخورد کند. 

وی افزود: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم ، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی ، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد . 

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تاکید کرد و افزود : همچنین با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان ، جلسه ای با نامزدهای تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناحهای مختلف استان تشکیل شود. 

وی بر رعایت اصل بی طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه ، با آنها بصورت قانونی برخورد خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان ، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد  وظیفه رسانه های جمعی خنثی سازی این توطئه دشمن است. 

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانالهای فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه ، رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر این ستاد از برگزاری جلسات این ستاد قبل ، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و افزود : از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیتهای انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای عضو ستاد ، تبیین و تعیین برنامه های پیشگیرانه ، هماهنگی و تعامل مداوم با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات ، انعکاس فوری شرح جرایم مهم، توجیه، ارشاد و انذار تشکل ها ، احزاب و ستادهای تبلیغاتی ،اطلاع رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاهها و نهادها است.

مرتضی مهتابی رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان نیز در این جلسه از ثبت نام  نهایی 358 نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 116 نفر در حوزه انتخابی سنندج ، دیواندره و کامیاران – 70 نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد – 67 نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان – 40 نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و 65 نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن آباد یاسوکند هستند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید