سازمان برنامه ـ بودجه باید گزارش مفصلی از میزان موفقیت ها و شکست ها تهیه کند


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916927

رئیس جمهور در جلسه فوق العاده شورای دولت برای ادامه بررسی لایحه بودجه 1402 کل کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه با همکاری همه نهادها و دستگاه ها گزارش دقیقی از میزان موفقیت ها تهیه کند. و کوتاهی در دستیابی به اهداف بودجه سال جاری و دلایل و عوامل آن را به اطلاع عموم رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور صبح امروز شنبه در جلسه فوق العاده شورای دولت برای ادامه بررسی لایحه بودجه 1402 کشور، بر اهمیت تعریف و تبیین رویکردها و جهت گیری های بودجه سال آینده در حوزه های مختلف تاکید کرد. حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی: سازمان برنامه و بودجه گزارش مفصلی از موفقیت ها و ناکامی ها در دستیابی به اهداف بودجه سال جاری و دلایل و عوامل این امر تهیه و به اطلاع عموم برساند.

رایضی همسویی جهت گیری های لایحه بودجه سال 1402 با سیاست های کلی ابلاغی در برنامه هفتم توسعه کشور را امری مسلم و اجتناب ناپذیر می داند و تاکید می کند: در لایحه بودجه ارقام، منابع درآمدی و هزینه ای ذکر شده است. و هزینه ها باید واقع بینانه و دقیق بررسی شود و قرابت فرهنگی و رسانه ای داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به شورای اسلامی در مهلت تعیین شده در قانون، تصریح کرد: اگر شورای اسلامی بخواهد ارائه و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور را در اولویت قرار دهد. لایحه بودجه سال 1402 اعلام می شود

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش مهم دیپلماسی را در سرمایه گذاری و رونق تجاری منطقه به ویژه با همسایگان برشمرد و از وزارت امور خارجه خواست تا با بررسی جهادی عملکرد سفارتخانه ها زمینه وقوع این رونق تجاری را فراهم کند. جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری های اقتصادی

رئیسی همچنین از خدمات مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق و فقید راه و شهرسازی به عنوان مردی دلسوز و خدمتگزار و مهرداد بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی در پیگیری و تداوم تلاش ها برای تحقق این مهم تجلیل کرد. وی از اهداف دولت در حوزه تامین و آرزوی موفقیت در ساخت مسکن و توسعه راه و ریلی کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید