سازمان سنجش: ارزیابی داوطلبی که مرجع علمی نداشته باشد به عنوان صفر رد می شود.

سازمان سنجش: ارزیابی داوطلبی که مرجع علمی نداشته باشد به عنوان صفر رد می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه افرادی که تحصیلات ندارند باید در آزمون آموزش و پرورش خرهاد شرکت کنند، گفت: نتیجه داوطلبی که تحصیلات نداشته باشد صفر رد می شود و این امر تاثیر شکننده ای بر داوطلب کل خواهد داشت. نمره.

دکتر عبدالرسول پور عباس با حضور در برنامه تلویزیونی فرانت لاین به تشریح جزئیات دومین دوره آزمون سراسری 1402 و همچنین برنامه های آتی سازمان سنجش در خصوص این آزمون پرداخت و گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کشور در انقلاب فرهنگی، داوطلبان می توانند در آزمون امسال در دو نوبت شرکت کنند. شرکت کنند و نتیجه کسب شده توسط داوطلب به مدت دو سال اعتبار دارد. در واقع بالاترین نمره کل معیار پذیرش است و تجزیه و تحلیل آماری ما نشان داد که اکثر داوطلبان در مرحله اول آزمون شرکت کردند تا خود را محک بزنند و تعداد بیشتری از داوطلبان در نوبت دوم آزمون شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داوطلبان کنکور 1402 در هر نوبت امتحانی یک بسته نمرات دریافت می کنند، گفت: این نمره ها هر کدام که بالاتر باشد، کاملا مستقل از یکدیگر هستند.

پورعباس با اشاره به شرکت بیش از 253 هزار نفر در نوبت دوم کنکور 1402 تاکید کرد: پیش بینی ما این است که بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در کنکور دوم شرکت کنند و برخی از داوطلبانی که در کنکور اول سال 1402 شرکت کردند و با توجه به نمره خود می توانند در نوبت دوم شرکت کنند.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در روزهای چهارشنبه 23 و پنجشنبه 24 تیرماه سال جاری برگزار می شود. در نهایت داوطلبان رشته خود را در اواسط مرداد ماه انتخاب می کنند و نتایج نهایی در شهریور ماه اعلام می شود.

پورعباس با اشاره به تاثیر فاحش سوابق تحصیلی در کنکور امسال افزود: در سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی با تاثیر مثبت اعمال شد بنابراین اگر نمره فردی پایین بود این تاثیر اعمال نمی شد اما امسال ، تأثیر 40 درصد سوابق تحصیلی «حتمی» است.

وی با بیان اینکه آزمون سوابق تحصیلی سال دوازدهم در سطح کشوری برگزار می شود، گفت: برای راحتی داوطلبان سعی شده است آزمون سوابق تحصیلی به صورت تلفیقی و در نزدیک ترین محل سکونت فرد برگزار شود. یکسان سازی نتیجه آموزشی و آموزشی بر نمره کلی داوطلب تأثیر می گذارد

پورعباس با بیان اینکه داوطلبانی که در سال 12 هستند باید در آزمون خرداد سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، تاکید کرد: داوطلبی که در شهریور سوابق تحصیلی ایجاد کند برای کنکور 1403 در نظر گرفته می شود و در صورت نداشتن سوابق، نتیجه آن مشخص می شود. صفر باشد رد می شود و این نمره به نمره داوطلب اضافه می شود و منهای 2000 یا 300 برای داوطلب می شود. در واقع نمره خام دبیرستان بین 0 تا 20 و نمره کنکور از 35 تا 100 است. ما این نمرات را متعادل می کنیم تا قابل تشخیص باشند و نمره صفر بر نمره کلی متقاضی تأثیر منفی می گذارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کسانی که تحصیلات ندارند و یا می خواهند آن را تقویت کنند حتما باید در آزمون خردادماه آموزش و پرورش شرکت کنند. ثبت نام در این آزمون در طول دوره آموزشی آغاز شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.
وراباس در خصوص اتصال سازمان رتبه بندی به پنجره دولت الکترونیک گفت: تعداد تست های زیادی داریم و هر نفر به طور متوسط ​​5 بار به سایت سازمان رتبه بندی مراجعه می کند. اکنون یک پنجره ایجاد کرده ایم و هر داوطلبی می تواند برای هر شغلی از این یک پنجره درخواست دهد. اما تمهیدات اولیه برای اتصال به پنجره واحد دولتی انجام شده و تمهیداتی لازم است. هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات و دولت در این زمینه انجام شده و در نظر داریم این کار را انجام دهیم. امیدواریم اقدام مورد نظر ما انجام شود و آزمون بعدی از پنجره واحد دولتی انجام شود.

پورعباس به زمان برگزاری الکترونیکی آزمون ها اشاره کرد و گفت: زیرساخت های فنی برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیکی از نظر فنی آماده است، تنها در زمینه اجرا و برگزاری باید شرایط برای برگزاری الکترونیکی آزمون ها فراهم شود که یک کار دشواری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای ثبت نام متقاضی پوشه یا مشخصاتی ایجاد می شود که فرد می تواند از ابتدای ثبت نام تا پایان تحصیل از آن استفاده کند و تمامی اطلاعات مربوط به فرد ثبت شود. وی افزود: این کار بین سازمان سنجش و آموزش انجام می شود و متقاضی می تواند از سال آینده به صورت خودکار سوابق تحصیلی خود را بررسی و در صورت مشاهده مغایرت آن را اصلاح کند. یکی از مشکلات ما اختلاف میانگین نمره بود و این پوشه می تواند اختلافات را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید