سازمان های ضد جاسوسی برای پایان دادن به فعالیت های خدمات ویژه خارجی


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918966

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان های ضد جاسوسی با آمادگی و تمرکز کامل باید فعالیت سرویس های ویژه خارجی را متوقف کرده و به سرعت خائنان، جاسوسان و فراریان را آشکار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خطاب به نهادهای امنیتی این کشور اعلام کرد: تغییر سریع وضعیت جهانی و ظهور تهدیدها و چالش های جدید، خواسته ها و الزامات بسیاری را بر کل سیستم سازمان های امنیتی روسیه تحمیل می کند.

وی همچنین گفت: این شرایط مستلزم بهبود سریع و چشمگیر سیستم امنیتی در حوزه های حساس و کلیدی و استفاده حداکثری از منابع عملیاتی، فنی و انسانی است.

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد: سازمان های ضد جاسوسی با آمادگی و تمرکز کامل باید فعالیت سرویس های ویژه خارجی را متوقف کرده و به سرعت خائنان، جاسوسان و فراریان را آشکار کنند.

زمان دیدار یا سخنرانی پوتین با نهادهای امنیتی مشخص نیست. خبرگزاری تاس نیز بدون اشاره به جزئیات گزارش داد که سایت کاخ کرملین متن سخنرانی رئیس جمهور روسیه در جمع مقامات امنیتی را منتشر کرده است.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تامین امنیت جان همه روس ها بر عهده نهادهای امنیتی است، به وضعیت امنیتی مناطق تازه الحاق شده اشاره و تاکید کرد که تمرکز نهادهای امنیتی در این مناطق. باید افزایش یابد، زیرا شرایط در این مناطق بی نهایت پیچیده است.

اشاره پوتین به مناطق جدید، جمهوری های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپوریژیا و خرسون است که از 23 تا 27 سپتامبر (1 تا 5 مهر) همه پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کردند و اکثریت رای دهندگان با پیوستن به روسیه موافقت کردند.

در 24 فوریه (5 اسفند 1400)، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین با هدف «غیر ملی‌سازی و غیرنظامی کردن اوکراین» دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین برای محافظت از مردمی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی‌یف مورد آزار و قتل عام قرار گرفتند و پاکسازی اوکراین از «نئونازی‌ها».

دیدگاهتان را بنویسید