هدر دادن وقت نوجوانان در فعالیت های تابستانی بی ثمر/ تجمل بازی های مدرسه و جیب خالی والدین!


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891121

در سال‌های اخیر شاهد ظهور مدارسی بوده‌ایم که با وعده‌های توخالی چند ماهه تحصیل افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند و در نتیجه باعث خستگی و ناامیدی نوجوانان و والدینشان می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; تابستان یکی از فصل‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند با خیالی آسوده به سراغ دوره‌های علمی، ورزشی و هنری مورد علاقه خود بروند، بنابراین بازار دوره‌های تابستانی در این فصل گرم‌تر می‌شود، اما در این میان مدارسی هستند که با وعده‌های خود به دنبال سود بیشتر هستند. آموزش کوتاه مدت افراد زیادی را به خود جذب می کند، اما در واقع هیچ نتیجه تمرینی مشخصی برای افراد به خصوص نوجوانان حاصل نمی شود.

تابستان‌های گذشته را به یاد می‌آوریم که نوجوانان زمانی که پدرانشان کار می‌کردند یا دختران در خانه با مادرشان وقت می‌گذراندند به یادگیری مهارت‌ها می‌پرداختند و در واقع، این یادگیری پایه‌ای برای تربیت مردان و زنان آینده‌ای بود که شالوده خانواده و سلامت خانواده را تشکیل می‌دادند. نوجوانان در حال یادگیری مهارت های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده اند، اما امروزه می بینیم که علیرغم هزینه های زیادی که والدین برای فرزندان خود در کلاس های تایتان می پردازند، در نهایت هیچ مهارتی برای زندگی واقعی در آینده ندارند و هیچ یک از این کلاس های تجملی ندارند. به آنها کمک نمی کند تا امور خود را مدیریت کنند

در ادامه صحبت های برخی از والدین را در این راستا شنیدیم.

مادر یک نوجوان قزوینی با اشاره به کیفیت پایین دوره های تابستانی تصریح کرد: یکی از دغدغه های والدین در فصل تابستان پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان است اما کیفیت پایین اغلب دوره های تابستانی نگرانی والدین را افزایش می دهد.

کلاس های تابستانی باید جنبه آموزشی داشته باشد

وی افزود: متأسفانه کلاس هایی که در موسسات مختلف برگزار می شود با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان است و نه تربیتی و این کار خوشایندی نیست.

این مادر با اشاره به شهریه های گزاف در برخی دوره های آموزشی گفت: اگرچه برخی از آموزشگاه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای جذب نوجوانان نوید شهریه پایین را می دهند، اما هزینه هایی مانند خرید مواد درسی در هنگام ثبت نام و شهریه در ترم های بعدی را نیز اضافه می کنند. افزایش دادن.

محبوبه انصاری در پایان گفت: امیدوارم سازوکاری برای نظارت بر این مدارس وجود داشته باشد تا والدین با آرامش خاطر فرزندان خود را در محیطی امن ثبت نام کنند.


7f8d5188 6925 489d 8882 24daf95672e1 خبر خاکستری


دوره های تابستانی معمولاً نیمه تمام می مانند

یکی دیگر از والدین نوجوانان با بیان اینکه کلاس های تابستانی معمولاً نیمه تمام می ماند، گفت: بی شک اکثر والدین با این مواجه هستند که فرزندشان کلاس های تابستانی را نیمه تمام رها می کند و این اتفاق علاوه بر ضرر مالی باعث می شود که نوجوانان به هر کاری که بوده و بله برود. .


و افزود: در حال حاضر والدین علاوه بر پرکردن اوقات فراغت فرزندان، دغدغه کشف استعدادهای آنان را نیز دارند، اما متاسفانه مدارس کمی به این مهم می پردازند.

این پدر گفت: به نظر می رسد کلاس های تابستانی مدارس فقط برای این دوره برنامه ریزی شده است و نوجوانان به دلایل مختلف پس از شروع مدرسه تمایلی به شرکت در این دوره ها ندارند.

محمد خلجی ادامه داد: گاهی تداخل ساعات مطالعه با کلاس ها باعث ایجاد فشار و استرس برای نوجوانان می شود و لازم است مدارس در این مورد با برنامه ریزی بهتر دوره های خود را سامان دهند تا به آموزش و استعداد دانش آموزان خدشه وارد نشود.

وی در پایان گفت: اگرچه انتخاب بهترین و حرفه ای ترین مدرسه برای والدین بسیار حائز اهمیت است اما گاهی به نظر می رسد تنها پرداخت به موقع شهریه برای این موسسات مهم است.

کیفیت پایین ارائه دوره های آموزشی توسط مدارس آزاد

یکی دیگر از والدین نیز به مضرات مدارس آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: نوجوانان با وجود اینکه 9 ماه از وقت خود را به مطالعه دروس مدرسه اختصاص می دهند، در ابتدای تابستان مجددا وارد کلاس هایی می شوند که در ازای کیفیت پایین تری دروس، همان دروس را ارائه می دهند.

وی افزود: در واقع یکی از نکات منفی آموزشگاه های آزاد ایجاد سردرگمی در بین نوجوانان است چرا که دانش آموزان با شروع تحصیل این دوره ها را ناقص رها می کنند و این مشکل برای ماندگاری و پیگیری افراد در ادامه کار مشکل ایجاد می کند.

حبیبه صارمی در پایان بر توجه والدین در انتخاب بهترین دوره های آموزشی تاکید کرد و گفت: بدون شک اگر والدین تصور درستی از این دوره ها داشته باشند می توانند در انتخاب کلاسی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان کمک موثری کنند. یک حرفه.” تجربه کسب کنید.

امروزه با توجه به شرایط سخت اقتصادی که اکثر خانواده ها با آن مواجه هستند، بسیار مهم است که والدین در انتخاب کلاس های آموزشی، علاوه بر کیفیت و هدفمندی، به هزینه هایی که باید متحمل شوند، توجه داشته باشند تا در نهایت هزینه های هنگفتی را متحمل شوند. یک طبقه بی ارزش

در این زمینه با یک کارشناس اقتصادی به گفت وگو نشستیم.


1de00ea0 c082 4e50 b4ef 2091ca0fa905 خبر خاکستری




پر کردن اوقات فراغت برای والدین مهم است

فاطمه سادات موسوی همچنین به لزوم برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت نوجوانان در فصل تابستان اشاره و بیان کرد: هر ساله با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، کوره کلاس های آموزشی، تفریحی و ورزشی گرم می شود، چرا که والدین همیشه در تلاش هستند تا بهترین شرایط اوقات فراغت را فراهم کنند.

وی با تاکید بر مفهوم اوقات فراغت افزود: اوقات فراغت به فعالیت هایی اطلاق می شود که هر فرد در شرایطی که کار، مطالعه و مسئولیت خانوادگی ندارد برای سلامتی، تفریح ​​و تحصیل خود انجام می دهد.

این مشاور اقتصاد خانواده بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود در جامعه، خانواده ها در انتخاب کلاس های تابستانی برای فرزندان خود صرفه اقتصادی را در نظر بگیرند چرا که هزینه های حساب نشده زیان مالی را به دنبال خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: اگرچه در نگاه اول هزینه دوره های تابستانی ضرر مالی زیادی به نظر نمی رسد، اما اشتباهات مکرر برنامه ریزی منجر به هدر رفتن پول و انرژی می شود.

والدین در انتخاب کلاس تابستانی باید هدفمند عمل کنند

وی تصریح کرد: والدین باید با در نظر گرفتن بودجه خانواده و علایق و استعدادهای کودک بهترین تصمیم را برای پرکردن اوقات فراغت فرزند خود بگیرند.

این مشاور اقتصادی بر انجام تکالیف نوجوانان تاکید کرد و گفت: اگر چه بیشتر والدین پس از اتمام مدرسه به دنبال مناسب ترین کلاس های تابستانی هستند، اما نباید از انجام فعالیت های خانوادگی در منزل غافل شوند زیرا این عمل علاوه بر صرفه جویی در هزینه، باعث تقویت پیوند بین آن ها می شود. والدین و فرزندان

موسوی افزود: آموزش مهارت در منزل، ورزش های خانوادگی، بازی و وقت گذرانی با دوستان از جمله فعالیت هایی است که می توان در منزل انجام داد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ثبت نام و بازدید از کتابخانه یکی دیگر از فعالیت هایی است که علاوه بر ارزان بودن بسیار مفید و کاربردی است زیرا نوجوانان می توانند با صرف بخشی از اوقات فراغت خود در بازدید از کتابخانه علاوه بر استفاده از کتاب های مختلف، دوستان جدیدی پیدا کنند. پیدا می کنم

42693b44 5f0f 409d 87d5 1cbdf338de68 خبر خاکستری




لزوم توجه به اثربخشی کلاس ها در ترم تابستان

وی با اشاره به لزوم انتخاب کلاس های مناسب برای نوجوانان بیان کرد: والدین باید استعداد و علاقه فرزند خود را در نظر بگیرند و رشته ای را انتخاب کنند که در سه ماه تعطیلات بازدهی قابل توجهی داشته باشد زیرا معمولا می بینیم که این گونه کلاس ها صرفا برای پرکردن است. زمان نوجوان است و هدف دیگری در نظر گرفته نمی شود.

موسوی ادامه داد: از آنجایی که با بازگشایی مدارس، دانش آموزان زمان کمتری برای پیگیری کلاس های مختلف دارند، بنابراین نبود هدف و برنامه مشخص آنها را در چرخه هزینه دروسی قرار می دهد که در مدت زمان کوتاهی بازدهی کافی ندارند. در صورت انصراف از هر کلاس نه تنها باعث ضرر مالی می شود، بلکه منجر به عدم اصرار نوجوان برای ادامه دوره های تابستانی می شود.

این مشاور اقتصادی گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد ظهور مدارسی هستیم که با وعده های توخالی چند ماهه تحصیل افراد زیادی را به خود جذب می کند و به این ترتیب باعث سردرگمی و سرخوردگی نوجوانان و والدین آنها می شود.

وی با اشاره به اهمیت جدی گرفتن صحت ادعای مدارس، گفت: گاهی اوقات انتخاب کورکورانه رشته های تحصیلی و نرسیدن به نتیجه مطلوب باعث تغییر رشته یا مدرسه می شود که مشکل پرهزینه ای است، بنابراین باید قبل از آن تحقیقات لازم انجام شود. ثبت نام .

موسوی در پایان گفت: والدین باید در نظر داشته باشند که اگر به دنبال آموزش مهارت به کودک خود هستند باید برای آن برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند در غیر این صورت ممکن است نوجوانان تعطیلات تابستانی را با تفریحات ارزان تری سپری کنند.

به گزارش صبح قزوین؛ اگرچه باید نظارت ویژه ای بر کار مدارس آزاد وجود داشته باشد، اما لازم است والدین با توجه به استعداد و علاقه فرزندان خود دوره های مناسبی را انتخاب کنند، زیرا انتخاب درست و هوشمندانه علاوه بر جلوگیری از ضررهای مالی، موجب رشد نوجوانان می شود. و حرفه آنها یادگیری توسط آنها انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید