تشکیل هویت منفی زندگی نوجوانان را تهدید می کند/ والدین باید با نوجوانان دوست باشند


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907099

مهدیه صولت گفت: خطر شکل گیری هویت منفی زندگی نوجوانان را تهدید می کند زیرا آنها زندگی مجازی طولانی مدت دارند و بدون اطلاع رسانه ای وارد این فضا شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدیه صولت، مشاور حوزه جوانان و آموزش و پرورش و از مشاوران آموزشی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: هویت یکی از مهم ترین دغدغه ها و مشکلات نوجوانان در عصر امروز است.

وی ادامه داد: خطر شکل گیری هویت منفی زندگی نوجوانان را تهدید می کند زیرا آنها زندگی مجازی طولانی مدتی دارند و بدون اطلاع رسانه ای وارد این فضا شده اند.

صولت اضافه کرد: فضای مجازی مانند لبه چاقویی است که می توان از آن برای مصلحت یا ضرر استفاده کرد زیرا دشمن هویت این نسل جنگ شناختی را هدف قرار داده است.

این مشاور توضیح داد: شروع بلوغ می تواند دوران سختی باشد که مستلزم همراهی همسالان، خانواده و جامعه است، البته انتخاب دوست نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه نوجوانان دارای تفکر سیاه و سفید هستند، گفت: برخی از این ذهنیت ها ممکن است به اشتباه ختم شود و برخی ذهنیت ها مسیر رشد را مشخص می کند.

صولت ادامه داد: نوجوانی دوران بسیار کوتاه و حساسی است که نوجوانان می توانند برای کسب استقلال بیشتر با والدین خود مجادله کنند، بنابراین نقش والدین در این امر بسیار مهم است و باید با حفظ آرامش کودک را در مسیر رشد راهنمایی کنند.

این مشاور با بیان اینکه دروغ گفتن یکی از مشکلات رایج رفتار نوجوانان است، افزود: نوجوانان تمایل به کسب تجربیات جدید دارند، در نتیجه رفتارهای پرخطر انجام می دهند و این تغییرات می تواند منجر به دروغگویی شود و این امر برای پرهیز از تنبیه والدین حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: نوجوانان بسیار آسیب پذیر هستند و نگرش و رفتار والدین، معلمان مدرسه، افراد جامعه و خانواده و نزدیکان در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است.

صولت در پایان بیان می کند: والدین باید در این دوران حساس بهترین دوست نوجوان خود باشند و به فرزند خود در انتخاب دوست کمک کنند زیرا دوست خوب راه سعادت انسان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید