سازمان گلزار شهدای “شعبه” وام 200 میلیون تومانی را متوقف کرد

ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785065

جمعی از اهالی روستای شعبه رشتار خواستار رسیدگی به وضعیت گلزار 3 شهید والامکام آرمیده این روستا شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; روستای کلونوو با بیش از 800 نفر جمعیت یکی از روستاهای بخش جنگلی شهرستان رشتار است که در دل آن 3 شهید و یک مفقود الاثر وجود دارد که در این راستا بنا به پیام و درخواست اهالی و خانواده ها. شهدای در با توجه به وضعیت گلزار شهدای این روستا، موضوع از سوی اهالی و کارکنان روستا پیگیری شد.


گلزار شهدای روستای شعبه نیازمند بازسازی و توجه کارکنان است

برادر شهید فتوحیان در خصوص موضوع گلزار شهدا در روستای شعبه رشتار گفت: بیش از چهل و دو سال از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و بیش از 33 سال از دفاع مقدس می گذرد. در مقابل عمارس یکی از روستاهای جنگجو در 8 سال دفاع مقدس.

وی افزود: آمار شهدا و جانبازان روستایی، 3 شهید و یک مفقود در روستا گواه این امر است، اما متاسفانه در سه دهه از جنگ تحمیلی، امروز قبور شهدای روستایی همچنان باید مرمت شود، چرا که هر سال مراقبت از او آسیب بیشتری به وضعیت فعلی وارد می کند.

40606553 c387 447b 90a0 eb6b02097702 خبر خاکستری

وضعیت نامناسب گلزار شهدای روستای شیبا گلایه مردم و خانواده شهدا را در پی داشت.

گلپایگانی یکی دیگر از اعضای خانواده شهدای شعبه در رابطه با گلزار شهدای شعبه از کارکنان خواست تا نسبت به رسیدگی به این گلزار اقدام کنند و اذعان داشت: اکثر روستاهای دارای 6 یا 7 شهید از مزار شهدا بهره مند شده اند. مزار شهدای عزیز این روستا امروز مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه قطعات قدیمی و آلومینیومی گلزار شهدا توسط سارقان به سرقت رفته است، اذعان داشت: مسئولان عزیز توجه جدی به گلزار شهدای روستای شعبه داشته باشند چرا که اهالی روستا و خانواده شهدا هستند. شکایت کردن

المان ها و عکس های شهدا در گلزار شهدای روستای شعبه گم شده است

علی فتوحیان شورای اسلامی روستای شعبه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستای شوبا 3 شهید گرانقدر (شهیدان علی گلپایگانی، عباس یوسفی و جلیل فتوحیان) تقدیم انقلاب کرده است که این شهدای عزیز در قبرس به خاک سپرده شده اند. مقبره روستا شهید (رمضان علی علیزاده) نیز از شهدای روستای شعبه است که مفقودالاثر شده و مزار ندارد.

عضو شورای اسلامی روستا افزود: وضعیت گلزار شهدای شعبه به گونه ای است که از سایر مزارها به درستی مراقبت نمی شود. سنگ قبرها همان سنگ های قدیمی هستند که تقریباً همگی شکسته شده اند. و بدون هیچ گونه المان و یادگاری. عکس هم هست، سوله ای با ورق فلزی دو سال پیش با کمک و مشارکت دهیاری و افرادی که بر اثر وزش باد شدید فرو ریختند ساخته شد.

c936a28f 83ce 4299 a365 30464d96a835 خبر خاکستری

تکمیل گلزار شهدای روستای یک شعبه نیازمند 200 میلیون تن اعتبار است.

حمید یوسفی دهیار از روستای شعبه در خصوص وضعیت گلزار شهدای آن روستا گفت: روستای رشتار شعبه بالغ بر 200 خانوار جمعیت دارد که 3 شهید والامقام و یک مفقود را در خود جای داده است.

وی افزود: در حال حاضر گلزار شهدای شعبه در وضعیت نامناسبی قرار دارد و با وجود مکاتبات فراوان، متاسفانه به دلیل اینکه شایسته شهدای گرانقدر است توجه کافی به این منطقه نشده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت گلزار شهدای این روستا را 200 میلیون تن عنوان کرد و گفت: این روستا به تنهایی برای بازسازی گلزار شهدای عزیز روستای شعبه کافی نیست.

پیگیری های متعددی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای رشت انجام شده است / گلزار شهدای نیازمند بازسازی به صورت مشترک تکمیل می شود.

محسن سلطانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رشتار در این خصوص به خبرنگار ما گفت: 5 تا 6 گلزار شهدای شهرستان باید ساماندهی شود و در این راستا اقدامات پیگیری متعددی در سطح شهرستان و استان انجام شده است اما وام های بازسازی و سازمان گلزار شهدا یکی از وام های تملک دارایی هایی است که به دلیل تحریم ها و وابستگی وام ها به فروش نفت هنوز ارائه نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه بنیاد شهید شهرستان تاکنون برای حل این موضوع جدی بوده و مکاتبات زیادی در این زمینه انجام شده است، تاکید کرد: گلزار شهدا با پیگیری های انجام شده انشاالله با مشارکت بنیاد توسعه علوی و بنیاد توسعه توسعه، بنیاد شهید، فرمانداری ها و دهیاری های سایر روستاها بحث ساماندهی گلزار شهدا به زودی پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید