سالانه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود

زمان: 16:57
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776900

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق برنامه ها و سیاست های اشتغال سالانه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، حجت الله عبدالملکی در سومین جلسه ستاد اشتغال اردوگاه رفاه مردم و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال گفت که با توجه به اشتغال برنامه ها و سیاست هایی برای ایجاد یک میلیون فرصت در سال. وی برای ایجاد شغل در کشور گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور ، سهم هر بخش در تحقق یک میلیون شغل در سال باید مشخص شود و این مشکل بدون همکاری همه محقق نمی شود. مسئولین این حوزه “

وی با اعلام اینکه جلسه بعدی شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور برگزار می شود ، ابراز امیدواری کرد که در جلسه بعدی برنامه اقدام برای تحقق یک میلیون فرصت شغلی در سال و کلیات آن تصویب شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه چارچوب مفهومی اکولوژی اشتغال در کشور باید بتواند ارتباط منطقی بین تولید و اشتغال ایجاد کند ، افزود: هرگونه اشتغال زایی باید منجر به افزایش تولید ، تولید و اشتغال شود. دو روی یک سکه هستند “اشتغال بدون تولید بی معنی است و بر اساس اقتصاد اسلامی ، مردم باید ارزش ایجاد کنند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی موضوع اشتغال بین نهادها و نهادهای کشور را هماهنگ می کند ، گفت: ما وظیفه داریم که امور را تسهیل و بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغال زایی دارای الزامات کلان و بخشی است ، تصریح کرد: در موضوع ایجاد شغل ابتدا باید شفافیت لازم انجام شود و سپس جامعه هدف در همه موسسات به طور کامل مشخص شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید جغرافیای اشتغال و اصناف در موسسات مشخص شود ، افزود: باید کمیته ها ، کیفیت ها و نقش افراد در اکوسیستم اشتغال کشور تعریف شود.

عبدالملکی بر طراحی مجدد اکوسیستم اشتغال ملی و تعیین سهم هر دستگاه تمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بتوان بین عوامل مختلف در ایجاد اشتغال ارتباط منطقی برقرار کرد ، افزود: فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی ، مشاوره ، ایجاد زیرساخت های لازم و آموزش مهارت ها از جمله عوامل کلیدی و مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه برای ایجاد اشتغال

عبدالملکی تاکید کرد: در جلسه بعدی شورای عالی اشتغال ، یک تفاهم نامه دوجانبه بین شورای عالی اشتغال به نمایندگی از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های مرتبط مانند صدا و سیما ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، وزارت اقتصاد و دارایی ، شهرداری ها ، بانک مرکزی و مجموعه های دیگر تکمیل خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه دوجانبه به منظور تعریف استراتژی ها و برنامه ها در اکوسیستم اشتغال ملی بین دولت و سایر دستگاه های مربوط منعقد شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه همه دستگاه ها ، نهادها ، بنیادها و سازمان ها باید در برنامه های اقتصادی و اجتماعی خود تعهد به اشتغال را نشان دهند ، افزود: لازم است در نیمه دوم سال 1400 و 1401 بازنگری در اشتغال انجام شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها باید موظف به ایجاد مشاغل در ازای دریافت وجوه برای فعالیت اقتصادی شوند ، افزود: اشتغال باید رسمی ، مطمئن و پایدار باشد و هر میلیارد تومان – یک ایجاد اشتغال در کشور.

وی افزود: همه آژانس ها باید اطلاعات اشتغال را در سیستم مشاغل و مشاغل ملی ثبت کنند و لازم است برای هر فرد در کد ملی افراد شغل ایجاد و ثبت و معرفی شود تا بتوان برنامه ریزی دقیق تری در این زمینه انجام داد. حوزه. “

عبدالملکی با تأکید بر لزوم حفظ و تثبیت اشتغال موجود ، گفت: در سال گذشته به دلیل شرایط تاج ، 1.9 میلیون شغل از بین رفت و اگر اقدامات لازم برای حفظ و تثبیت اشتغال موجود انجام شود ، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بر اساس قانون بر فعالیت های اشتغال نظارت می کند ، گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال باید اجباری باشد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه در زمینه اشتغال زایی نیاز به تمرکززدایی بیش از پیش احساس می شود ، افزود: در این راستا به نظر می رسد بهبود و توسعه مشاغلی که قادر به ایجاد شغل بهتر هستند ، ضروری باشد. “

عبدالملکی افزود: در شورای عالی استخدامی لازم است شرایطی در قالب تفاهم نامه فراهم شود ، مجوزهای لازم به وزارت امور خارجه و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی داده شود و از مناطق و همسایگان استفاده شود. ایجاد اشتغال “

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لزوم استفاده م effectiveثر از مواقع اضطراری کسب و کار را یادآور شد و افزود: در جلسه مشترک کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال و اردوی رفاه همه دستگاه ها باید نقش م effectiveثری در کمک به دولت برای دیدار داشته باشند. نیاز دارد. برای ایجاد یک میلیون شغل در سال ، باید به آن دست یافت.

وام دادن لزوماً منجر به اشتغال پایدار نمی شود

در این جلسه عیسی منصوری ، معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه استفاده از هیئت اشتغال به مقامات اجازه می دهد تا گزارش دهند و تصمیم گیری کنند ، گفت: این هیئت فهرست: نتایج و دستاوردهای اشتغال اف

منصوری تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی اشتغال ، هرگونه سیاست گذاری و تصمیم گیری بر اساس داده های ثبت شده در هیات اشتغال است.

وی افزود: داده های ثبت نام در این داشبورد اساس هر سیاست مشاغل محور خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کشور با اشاره به اینکه وام دهی لزوما منجر به اشتغال پایدار در کشور نمی شود ، گفت: اشتغال پایدار زمانی رخ می دهد که سهم بهره وری در ایجاد اشتغال به 28 درصد افزایش یابد.

منصوری افزود: در حال حاضر سهم بهره وری در کشور زیر 6 درصد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید